کد خبر: ۶۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 21 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمدمدیرکل دفتر اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهم‌نامه بین استانداری و شهرک‌های صنعتی کشور در راستای استفاده از منابع آبی و خاکی استان برای توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی خبر داد.

 سیدحسین سهمگین در نشست کمیته اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی، دامی و شیلات در مناطق مستعد، مابین شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور و استانداری کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد.

وی عنوان کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی متعهد شده که نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای انجام مطالبات امکان‌سنجی و طراحی شهرک‌ها در بخش کشاورزی استان اقدام کند و تسهیلات بانکی مورد نیاز به صورت ریالی و ارزی برای اجرای شهرک‌های مصوب در چارچوب قوانین، ضوابط و مقررارت مربوطه را تامین کند.

سهمگین خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای تاسیس و بهره‌برداری برای شهرک‌های مصوب و نیازسنجی آموزشی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و ترویجی مورد نیاز بهره‌برداران را از مفاد این تفاهم نامه است.

مدیر امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نظارت عالیه بر حسن اجرای عملیات سازه‌ها و مدیریت بهره‌برداری شهرک را از دیگر تعهدات این شرکت است.

سهمگین خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه، استانداری کهگیلویه و بویراحمد را در ملزم کردن دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان برای تامین آب، برق، گاز و تخصیص و واگذاری زمین به شرکت شهرک‌های کشاورزی، جهت اجرای شهرک‌های مصوب در چارچوب قوانین مربوطه موظف کرده است.

وی افزود: کمک و ملزم کردن دستگاه‌های اجرایی استان را برای همکاری و معرفی مناطق مستعد و ارائه مستندات مورد نیاز به منظور تحقق و اجرای این تفاهمنامه از دیگر تعهدات استانداری است.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تامین اعتبار مورد نیاز زیر ساخت شهرک‌ها به نسبت 70 درصد استانداری و 30 درصد شرکت شهرک‌های کشاورزی و کمک به شناسایی و معرفی سرمایه‌گذاران و متقاضیان دارای شرایط در ایجاد واحدهای تولیدی در محل شهرک‌ها را از تعهدات مشترک طرفین در این تفاهم نامه است.

سهمگین با اشاره به اینکه مدت زمان تفاهم‌نامه پنج سال است، گفت: در این مدت حداقل باید تعداد 10 شهرک کشاورزی در استان ایجاد شود و برای اجرای این تعهدات ستاد راهبردی با ترکیب 16 دستگاه اجرایی با مدیرت استانداری تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز احداث و تکمیل زیر ساخت‌های آن دسته از مجتمع‌های گلخانه‌ای، دامی و شیلاتی موجود استان که پس از بررسی مورد توافق و تایید شهرک‌های کشاورزی کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان قرار می‌‎گیرد، تامین می‌شود.

سهمگین افزود: مجتمع‌هایی که بیش از 70 رصد پیشرفت فیزیکی دارند به نسبت 100 درصد توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی تامین اعتبارمی‌شود.

وی عنوان کرد: مجتمع‌هایی که بین 30 تا 70 درصد پیشرکت فیزیکی دارند به نسبت 50 درصد توسط استان و 50 درصد توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور تامین منابع می‌شوند.

سهمگین ابراز کرد: مجتمع‌هایی که کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند به نسبت 70 درصد توسط استان و 30 درصد توسط شرکت شهرک‌های صنعتی کشور تامین اعتبار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه براساس ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه برای بهبود وضعیت روستاها با سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، راهبری، نظارت و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرای و ارتقاء سطح درآمد و بهبود کیفیت زندگی روستائیان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار