در وزن 60 كيلوگرم
چهره مطرح كشتي آزاد استان قم در تركيب تيم ملي كشتي آليش مردان ايران مسافر بازي‌هاي جهاني 2018 در كشور قزاقستان شد.
کد خبر: ۶۴۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۲ 25 August 2018

به گزارش تابناک قم، روح‌الله نعمتیان یکی از شاخص‌ترین کشتی‌گیران قم در رشته کشتی آزاد است که در کشتی آلیش نیز فعالیت می‌کند و نخستین موفقیت برون‌مرزی کشتی قم از رشته آلیش را دو سال قبل از پیکارهای جهانی 2016 برای ورزش قم به ارمغان آورد.

این کشتی‌گیر دو سال قبل در ترکیب تیم ملی کشتی آلیش مردان ایران راهی رقابت‌های جهانی در کشور قزاقستان شد و در وزن 60 کیلوگرم روی سکوی سوم ایستاد و در نخستین تجربه حضور در پیکارهای آلیش قهرمانی دنیا نشان برنز را برای خانواده بزرگ کشتی و ورزش قم کسب کرد.

نعمتیان که همچنان در کشتی آزاد و آلیش به شکل همزمان فعالیت می‌کند، بار دیگر از سوی کادر فنی تیم ملی کشتی آلیش مردان ایران به اردوی آماده‌سازی دعوت شد تا برای حضور در سومین دوره بازی‌های عشایر قهرمانی جهان در لیست نهایی این تیم قرار بگیرد.

مقصد ملی‌پوشان کشتی آلیش ایران کشور قرقیزستان است و به همین منظور دهم شهریور ماه تیم‌های ملی آلیش مردان و زنان اعزام می‌شوند، بر همین اساس اسامی نفرات اعزامی به این پیکارها اعلام شد و روح‌الله نعمتیان کشتی‌گیر مطرح قم در وزن اختصاصی خود راهی این پیکارها خواهد شد.

اعزام تیم ملی آلیش مردان ایران در اوزان 60 و 70 کیلوگرم صورت می‌گیرد و بر این اساس وزن 60 کیلوگرم روح‌الله نعمتیان و در وزن 70 کیلوگرم محمد نبی زاده در ترکیب تیم ایران قرار گرفتند و این تیم با سرمربیگری امیر رشیدلمیر و مربیگری امیر نورتوراج به مصاف حریفان خواهد رفت.

تیم آلیش بانوان ایران نیز با حضور زهرا یزدانی در وزن 55 کیلوگرم، زهرا محمودی در وزن 60 کیلوگرم و نوشین تقی‌لو در وزن 65 کیلوگرم نوشین تقی‌لو به مصاف حریفان می‌رود، در حالی که سرمربی این تیم فراست مبتدی است و سومین دوره بازی‌های جهانی عشایر روزهای 12 و 13 شهریور ماه در شهر چولپان‌آتا کشور قرقیزستان برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار