عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:شفافیت آرای نمایندگان احترام به افکار عمومی است چرا مه منجر به شفافیت و مبارزه با فساد می‌شود.
کد خبر: ۶۴۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 26 August 2018

عامر کعبی با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار کرد: بنده موافق با تصویب این طرح در مجلس هستم زیرا گامی در جهت احترام به افکار عمومی است.

وی با اشاره به لزوم ارزیابی نمایندگان توسط مردم گفت: مردم باید بدانند که نمایندگان آنها در خصوص طرح‌ها و لوایح مختلف در مجلس چه نظراتی داشتند. آنها باید بدانند که نمایندگان به چه چیزی رای می‌دهند، ما اگر بدنبال شفافیت در سیستم مدیریت کشور باشیم بایستی از خود مجلس شروع کنیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس همچنین تصویب این طرح را باعث افزایش مشارکت نمایندگان در امور مجلس دانست و بیان کرد: تصویب این گونه طرح‌ها نقش نمایندگان برای مشارکت در رای گیری‌های مجلس را نیز افزایش می دهد و باعث کاهش فساد در این ساز و کار می شود، گام اول مبارزه با فساد شفافیت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به وصول این طرح به هیئت رئیسه مجلس اشاره کرد و گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس برای وصول یک طرح به هیئت رئیسه به امضای 10 نماینده نیاز است، ممکن است بسیاری از نمایندگان این طرح را ندیده باشند و نبودن امضای نمایندگان لزوما به منزله مخالفت با طرح نیست؛ در صورتی که این طرح در صحن مجلس مطرح شود بدون شک به آن رای مثبت خواهم داد و امیدوارم مجلس دهم با تصویب این طرح از این آزمون با سربلندی عبور کند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: عامر کعبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار