رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: کلاه کاسکت احتمال مرگ راکب موتورسیکلت را ۴۰ درصد کاهش می دهد.
کد خبر: ۶۴۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 27 August 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ محسن ناصری در حاشیه  مراسم مانور موتورسیکلت سوران قانونمند در ایلام گفت: همواره شاهد صحنه‌هایی هستیم که در آن‌ها موتورسواران به دلیل بی‌احتیاطی، حوادثی را رقم می‌زنند که منجر به تلفات جانی و یا نقص عضو می شود.

وی افزود: طبق آمارهای منتشرشده ، سالانه ۵ هزار موتورسوار در ایران جان خود را از دست می‌دهند که یک‌سوم آن‌ها در بازه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال قرار دارند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام یادآور شد: علت اصلی مرگ ۵۰ تا ۷۰ درصد از موتورسواران ضربه به سر است و این یعنی آمار مرگ‌ و میر موتورسواران می‌توانست با استفاده از کمی پلاستیک و یونولیت (کلاه کاسکت) کاهشی چشمگیر داشته باشد.

ناصری تصریح کرد: موتورسواران با علم به اینکه قرار است موتور خود را به‌طور غیرمسئولانه بتازانند از گذاشتن کلاه کاسکت امتناع می‌کنند حال آنکه این کلاه می‌تواند آن‌ها را از مرگ، ضایعات مغزی و دفرمه شدن چهره که همگی فاجعه محسوب می‌شوند، حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه کلاه کاسکت به‌طور متوسط احتمال مرگ راکب را نزدیک به ۴۰ درصد کاهش می‌دهد، افزود: متأسفانه بسیاری از موتورسواران به کلاه کاسکت به دید وسیله‌ای حیاتی نگاه نکرده و از نمونه‌های بسیار بی‌کیفیت آن استفاده می‌کنند که نه جنس مناسبی دارند و نه از تمام صورت محافظت می‌کنند.

رییس پلییس راهنمایی و رانندگی استان  ایلام یادآور شد: در صورت استفاده از کلاه‌ کاسکت های با کیفیت، امید آن می‌رود که شاهد  کاهش تلفات تلفات این وسیله نقلیه باشیم.

گفتنی است درپایان این مراسم تعداد۲۰ عددکلاه ایمنی استاندارد و با کیفیت در بین موتورسیکلت سواران قانونمندتوزیع و رژه نمادین موتوری از میدان میلاد تامیدان دفاع مقدس برگزار شد./ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار