استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: بحث کمبود نیرو در آتش نشانی دنبال شود و با توجه به بازنشست شدن برخی نیروها، برای جایگزین شدن نیروی انسانی هم پیگیری های لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۶۶۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 29 September 2018

آتش نشانی قزوین با کمبود نیرو روبرو است/ جابه جایی نیروهای آتش نشانی در شهرداری ها غیرقانونی استبه گزارش تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی امروز (۷ مهر) در نشست با آتش نشانان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: روز هفتم مهر ماه روز آتش نشانی را تبریک می گویم و از زحمات شما تشکر می کنم.

 وی افزود: تاریخ را که مطالعه می کنیم، هرچه انسان از ساده ترین روش های زندگی به تدریج فاصله می گیرد و امکانات جدید و فنی استفاده می کند، حوادثی هم که در زندگی بشر رخ داده و جان و مال او را به خطر می اندازد، افزایش می یابد.

 استاندار قزوین اضافه کرد: کار شما آتش نشانان کاری است که از جهتی با همه مردم سروکار دارید و هیچ کس نمی تواند اظهار کند که من به سازمان آتش نشانی احتیاج پیدا نمی کنم و دیکگر اینکه این شغل به لحاظ سختی و مشقتی که دارد دارای یک روحیه خاص است که هیچ کس نمی تواند  به آسانی وارد آن شود.

 این مقام مسئول ادامه داد:  همه کسانی که ارباب رجوع شما هستند افراد آسیب دیده ای هستند که در اضطراب و نگرانی به سر می برند بنابراین نه تنها به لحظ فنی بلکه به لحاظ اعصاب و روان این حرفه بر روی روح و روان شما نیز تاثیر گذار است.

به گفته زاهدی،شهرداری ها خدمات متنوعی به مردم ارائه می دهند و مهمترین خدمات، خدماتی است که با جان و مال مردم سروکار دارد بنابراین اولویت مهم خدمات شهرداری ها در آتش نشانی ها خلاصه می شود.

 وی با اشاره به لزوم توجه به پیشگیری تأکید کرد: در بحث شهرسازی ها، طرح های تفصیلی و طرح های جامع از مهمترین مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد ایمنی است و وقتی از پیشگیری صحبت می کنیم یک بحث به شهرسازی برمی گردد.

به گفته استاندار قزوین، آتش نشان ها باید آموزش های لازم را ببینند چرا که هر روز حوادث جدیدی رخ می دهد که لازمه آن آموزش  و آگاهی این قشر خطیر جامعه است.

در کنار آموزش آتش نشانان موضوع مهمتر آموزش مردم است

 وی توضیح داد: در کنار آموزش آتش نشانان موضوع مهمتر آموزش مردم است که خود مردم هم در توجه به امکاناتی که استفاده می کنند باید آموزش لازم را دیده و نکات لازم را رعایت کنند و نکته دیگر اینکه بسیار مهم است که مردم همکاری با آتش نشانان داشته باشند بنابراین برنامه های آموزشی باید بسیار گسترده باشد و همه ابعاد مسئله آموزش در آن دیده شود.

 زاهدی یادآور شد: در بحث استاندارد سازی هم مشکلات بسیاری وجود دارد که باید به این امر هم توجه جدی داشته باشیم و موضوع دیگر دردر کنار آموزش آتش نشانان موضوع مهمتر آموزش مردم است

 وی خاطر نشان کرد: بیمه مهمترین مسئله برای آتش نشانان است که با فداکاری، جان خود را به خطر می اندازند و ما هم وظیفه داریم این مسئله را مورد توجه داشته باشیم.

 با توجه به کمبود نیرو، تقاضای ۷۳ پست برای آتش نشانی داریم 

 در ادامه مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین اظهار کرد: با توجه به کمبود نیرو، تقاضای ۷۳ پست برای آتش نشانی داریم وامیدواریم این موضوع اعلام شود تا در پاییز آزمون را برگزار کنیم و این تعداد نیرو به مجموعه آتش نشانی تزریق شود که این تعداد بر اساس پست های خالی شهرداری ها است.

 زاهدپور افزود: سال گذشته نزدیک به یک هزار و ۱۶۲ نفر در کلاس های آموزشی و تخصصی شرکت داشتند برگزاری کلاس های آموزشی ادامه دارد.

تبدیل وضعیت نیروهای آتش نشانی در حال پیگیری است

 وی اعلام کرد: جابه جایی نیروهای آتش نشانی در شهرداری ها غیرقانونی است و تنها نیروهایی که در شهرداری قابلیت جابه جایی ندارند، نیروهای آتش نشانی هستند.

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: در سال های گذشته از لحاظ تجهیزات و تأسیساتی که در کشور گرفتیم از استان هایی بودیم که بیشترین سهمیه را داشتیم..

 وی خاطر نشان کرد: تبدیل وضعیت نیروهای آتش نشانی در حال پیگیری است، کمبود نردبان، ماشین آلات و تجهیزات هم وجود دارد که امیدواریم با هماهنگی بتوانیم قدم های خوبی را برداشته و قسمتی از مشکلات را رفع کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار