مدیرکل ثبت احوال استان قم:
مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به میزان تولدهای ثبت شده در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش نرخ رشد جمعیت در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۶۶۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 02 October 2018

به گزارش تابناک قم، خلیل مرادی در خصوص آمار تولد ثبت شده در استان قم نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت شده 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 954 مورد کمتر تولد ثبت شده وجودداشته است.

وی ادامه داد: البته ثبت با وقوع تفاوت دارد و با وجود اینکه آمار ثبت اداره کل ثبت احوال در مهلت قانونی که 15 روز است تغییری نکرده است، زیرا همکاران ما در بیمارستان‌ها مستقر هستند و خیلی کم اتفاق می افتد که ولادتی ثبت نشود ولی با این وجود آمار ثبت شده از کاهش رشد میزان تولد خبر می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان قم در خصوص آمار تولدهای نوزادان غیر ایرانی بیان کرد: در 6 ماهه گذشته 474 مورد تولد از اتباع خارجی ثبت شده است که این اتباع دارای گذرنامه و اقامت رسمی در ایران بوده‌اند.

وی افزود: از آنجایی که آمار تولد نوزادان غیرایرانی به صورت کلی و دستی ثبت می‌شود محل تولد پدر و مادر تفیک شده نیست.

مرادی در خصوص میزان تولد چند قلوزایی در قم گفت: تا پایان شهریور ماه 153 دو قلو و 14مورد سه قلو ثبت شده است. امسال چهار قلوو پنج قلوزایی نداشته‌ایم.

وی یادآور شد: آمار چند قلوزایی توجه قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال قبل نداشته البته سال قبل چهار قلو و پنج قلوزایی داشته‌ایم.

مدیر کل ثبت احوال استان قم خاطرنشان کرد: در شهریور ماه 39 مورد چند قلوزایی در قم ثبت شده است که 35 مورد دو قلو و 4 مورد سه قلو بوده اند.

وی در خصوص آمار فوتی های ثبت شده در 6 ماهه نخست امسال گفت: طبق آمار ثبت شده بهشت معصومه که آرامستان اصلی شهر است و اعلام دهیاران بخشها و روستاها تعداد موارد ثبت شده افزایش زیادی نسبت به سال گذشته وجود نداشته و تنها 24 مورد افزایش بوده است. همچنین تعداد فوتی‌های اتباع خارجی در 6 ماه نخست سال جاری 167 مورد بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار