تابناک :معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: طرح امنیت غذایی به منظور افزایش سطح سلامت با عنوان یک وعده غذای گرم در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و حاشیه شهر اراک در حال اجرا است.
کد خبر: ۶۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 26 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی عبدالکریم یادگاری معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور افزایش سطح سلامت گفت : درحال حاضر 3 هزار و 200 زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی استان مرکزی قرار دارند که این افراد زنان سرپرست خانوار مطلقه و همسر فوت شده هستند که از بهزیستی استان مرکزی مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان  با اشاره به اینکه بهزیستی استان مرکزی‌در راستای ارائه خدمات‌به مددجویان‌و نیازمندان تاکنون گام‌های‌بسیار مهم و تاثیرگذاری برداشته است افزود: به منظور افزایش سطح سلامت، طرح امنیت غذایی‌با عنوان یک وعده غذای گرم در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و حاشیه شهر در حال انجام است و با جدیت دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات مهم بهزیستی استان مرکزی کمک به 347 خانواده چند قلوزا در تامین شیرخشک نگهداری از 7 هزار کودک در 115 مهد کودک، آدینه مهد و روستا مهد استان مرکزی تحت نظر 400 مربی و مدیر فنی است.

یادگاری با اشاره به مشکلات موجود در سطح استان مرکزی در زمینه کودک آزاری، سالمند آزاری و همسر آزاری گفت: از تیرماه سال گذشته تاکنون 9 هزار و 87 تماس با خط 123 با زیر مجموعه کودک آزاری، سالمند آزاری و همسرآزاری در سطح استان انجام شده است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود اذعان کرد: هرگونه رفتار یا کوتاهی در انجام عملی که سلامت جسمی، روانی و رشد کودک را به خطر اندازد کودک آزاری نام دارد و کودک آزاری انواع گوناگونی دارد که در بعضی از مواقع، خانواده‌ها متوجه اینکه رفتارشان یک نوع کودک آزاری است، نیستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی فراهم نکردن نیازهای اولیه، نیاز‌های جسمانی، کمبود عاطفی وحمایت‌عاطفی کودک،را از انواع کودک آزاری‌ دانست و گفت : ناآگاهی والدین، مشکلات اقتصادی، اعتیاد، بیماری‌های روانی، مشکلات خانوادگی، مشکلات کودکان، مشکلات مدرسه از جمله عواملی است که باعث کودک آزاری می‌شود.

یادگاری با اشاره به اهمیت ارائه خدمات مشاوره‌ای گفت: سال گذشته 12 هزار و 800 مشاوره تلفنی و در 3 ماه نخست امسال 4 هزار و 57 مشاوره در زمینه مشکلات بین فردی، همسرداری و تربیت کودک توسط بهزیستی استان مرکزی به شهروندان ارائه شده است.

وی افزود: در حال حاضر 100 خانواده در استان مرکزی در انتظار نوبت فرزند خواندگی قرار دارند که 70 درصد این خانواده‌ها متقاضی دختر در سنین زیر یک سال هستند و باید در این راستا تلاش شود تا بتوانیم این مهم را در بین مردم تبیین کنیم و به عنوان یک فرهنگ نهادینه کنیم تا این کودکان نیز از لذت داشتن خانواده بهره‌مند شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: تعداد کودکان کار و خیابانی در استان مرکزی از متوسط کشوری پایین‌تر بوده و آمار آنها در طول سال به 10 نفر هم نمی‌رسد همچنین دختران و زنان خیابانی نیز در این استان آمار قابل ملاحظه ای ندارند و تعداد این افراد نیز در طول یک سال 9 نفر است که در خانه امن نگهداری می‌شوند.

یادگاری در پایان با اشاره به اینکه استان مرکزی رده 15 کشوری را در تعداد مددجو دارد گفت: بیشتر مددجویان تحت حمایت بهزیستی را زنان بد سرپرست بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که بهزیستی استان مرکزی در استای ارائه خدمات به این اراد با جدیت گام برداشته و تحقق بیشتر این مهم نیازمند تعامل و همکاری سایر نهادهای حمایتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار