کد خبر: ۶۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 26 July 2015

دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر هفت هنر از برگزاری جشنواره هفت هنر در البرز خبر داد و گفت: مرحله داوری این جشنواره طی روزهای 17 و 18 شهریور ماه انجام می‌شود.

حامد نصرآبادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده و با برنامه‌ریزی‌ها امسال نیز جشنواره هفت هنر به میزبانی استان البرز و با شرکت گروه‌های مختلف تئاتر کشور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال با توجه به استقبال بسیار خوب گروه‌های تئاتر این جشنواره در دو بخش تئاتر دانشگاهی و تئاتر آموزشگاهی برگزار خواهد شد.

به گفته دبیر جشنواره هفت هنر، در 10 دوره گذشته برگزاری این جشنواره تمام گروه‌های شرکت‌کننده تنها از حوزه آموزشگاهی بودند که امسال حضور تئاتر دانشجویی نیز در این جشنواره فعال شده است.

نصرآبادیان خاطرنشان کرد: از مدت زمان اعلام فراخوان ارسال آثار، 67 گروه دانشجویی و آموزشگاهی آثار خود را ارائه دادند.

دبیر جشنواره هفت هنر افزود: از تعداد آثار ارسالی 45 اثر به مرحله بازبینی خواهد رسید.

به گفته وی 27 و 28 مرداد ماه بازبینی آثار انجام می‌شود و نتایج نیز 31 مرداد ماه به گروه‌های اعلام خواهد شد.

دبیر جشنواره هفت هنر تأکید کرد: با توجه به شرکت دو گروه دانشجویی و آموزشگاهی در این جشنواره، اجرای آنان نیز به صورت مستقل انجام خواهد شد.

نصرآبادیان با اعلام اینکه حجم کار نسبت به دوره‌های گذشته بالاتر رفته است افزود: در مجموع چهار گروه به اجرای تئاتر خواهند پرداخت.

وی زمان برگزاری دوره یازدهم جشنواره هفت هنر را، هفتم تا 15 شهریور ماه عنوان کرد و گفت: گروه‌های تئاتر دانشجویی و آموزشگاهی به مدت هفت شب آثار خود را برای تماشاگران در محل هفت هنر اجرا خواهند کرد.

دبیر جشنواره هفت هنر با اعلام اینکه امسال برای اولین بار این جشنواره اقدام به برگزاری آثار ارسالی برای تماشاگران نیز کرده است، افزود: محک زدن گرو‌ه‌های تئاتر می‌تواند از تأثیرات مهم اجرا در مقابل چشم تماشاگران باشد.

نصرآبادیان خاطرنشان کرد: مرحله داوری این جشنواره طی روزهای 17 و 18 شهریور ماه توسط اساتید برجسته صورت خواهد گرفت.

وی یکی از تفاوت‌های برگزاری این جشنواره را در سال جاری عدم معرفی داوران این جشنواره اعلام کرد و افزود: با معرفی داوران، ‌گروه‌های تئاتر آثار و تکنیک‌های ارائه شده را مطابق با سلیقه داوران انجام می‌دهند و در واقع آثار خود وابسته به سلیقه داوران ارائه می‌دهند که این امر به تکنیک، رو‌ش‌های بازی و ... لطمه وارد می‌کند.

نصرآبادیان با اعلام اینکه هم اکنون داوران، بازبینان و میهمانان ویژه این جشنواره مشخص شده‌اند، ‌گفت: بر اساس تدابیر انجام شده امسال اسامی این افراد اعلام نخواهد شد.

وی گفت: برای داوری یازدهمین جشنواره هفت هنر سه داور انتخاب شده‌اند.

دبیر جشنواره هفت هنر با اعلام اینکه هر دو گروه شرکت‌کننده در این جشنواره هفت سهمیه دارند گفت: اختتامیه این جشنواره 20 شهریور ماه همزمان با روز سینما برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار