سی و هشتمین سالروز شهادت شهید علی ولیپور با حضور مسئولان برگزار شد؛
مدیران‌کل کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش مازندران میهمانان ویژه مراسم سی و هشتمین سالروز شهادت شهید علی ولیپور در مدرسه ای به نام این شهید در افراکتی قائمشهر بودند.
کد خبر: ۶۹۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 02 January 2019

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، سی و هشتمین سالروز شهادت شهید علی ولیپور، روز شنبه ۱۷ آذر ۹۷ با حضور خانواده شهید، مدیران‌کل کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش استان، معاون فرماندار و رئیس آموزش و پرورش قائمشهر، فردوس حاجیان، معلم برگزیده یونسکو، مردم روستای افراکتی و دانش آموزان دبستان شهید علی ولیپور در این مدرسه برگزار شد.
آرزو ولیپور، فرزند شهید ولیپور و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این مراسم با بیان اینکه شهید ولیپور تنها چند روز پس از آغاز جنگ به فرماندهی گروهی عازم جبهه های نبرد شد، گفت: ایشان با همراهی گروهی ۷ نفره از همرزمانش، در منطقه ذوالفقاریه آبادان با خیانت بنی صدر که مهمات و تسلیحات ارسال نکرد، در محاصره ۴۰ تانک دشمن در آمد اما سنگرش را ترک نکرد و به آن قول معروف که می گوید اگر می خواهید کشور من را بگیرید باید از روی پیکر من رد شوید، جامه عمل پوشاند و آنقدر دفاع کرد تا تانک های بعثی از روی پیکر او عبور کردند و به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از ۷ ماه بازگشت.
وی افزود: این برای ما یک درس است. اکنون هم سنگرهای فرهنگی و اقتصادی زیادی در جامعه داریم و هر کدام از ما باید برای این سنگرها یک فرمانده باشیم و نباید مشکلات باعث شود که ما سنگر را خالی کنیم.
ولیپور با بیان اینکه خالی کردن سنگر، خیانت به شهدا و جانبازانی است که حق بسیاری به گردن ما دارند، اظهار داشت: شهید ولیپور در وصیت نامه خود از همسرش که یک معلم بوده و هست خواست تا به تربیت فرزندان این سرزمین در سنگر مدرسه بپردازد تا از آنها نیروهایی بسازد که به امام و انقلاب وفادار باشند.
وی خاطرنشان کرد: این وصیت یعنی برای یک معلم، تعلیم و تربیت مقدم بر خانواده است و از قضا شهید ولیپور علاوه بر آن وصیت در لحظات آخر عمرش خطاب به برادر همسرش که از همرزمان او و تنها بازمانده از آن محاصره است، گفت: فرزندانم را به اندازه ای دوست دارم که جای خدا را در دلم نگیرند.
عسکری نیکزاد، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه امیدواریم حضور در این مراسم سبب شفاعت شهدا برای ما شود، اظهار داشت: شهدا با شهادت به آرامش ابدی نائل شدند و روح انسانی خود را به مقام بایسته و شایسته خود رساندند و حالا شهدا نشانه های خداوند برای ما هستند تا راه خودمان را بهتر انتخاب کنیم.
وی افزود: سیره شهدا و وصیت نامه آنها همواره باید برای ما راهنمای زندگی باشد و بازماندگان شهدا هم که دنباله رو آنها هستند باید الگوی ما باشند تا راه را گم نکنیم و از همان مسیری برویم که شهدا رفتند.
نیکزاد با اشاره به سیره شهدا گفت: رزمندگان اسلام در جبهه ها برای شهادت از یکدیگر سبقت می گرفتند و با این روحیه بود که توانستند جلوی خیل دشمنان بایستند و پیروز شوند و شهید علی ولیپور هم که سید و طلایه دار معلمان مازندران در ۸ سال دفاع مقدس بود از جمله شهدایی هستند که باید الگوی ما باشند گفتنی است دکتر ارزو ولیپور یکی از مدیران کل موفق ملی می باشد که مشی اخلاق مدارانه و مدیریت علمی دارد و طی دوران مدیریت خود در مناصب مختلف توانسته دستاوردهای تحسین برانگیزی داشته باشد و درسال گذشته بعنوان مدیرکل نمونه استانی و کشوری معرفی شده است و عملکرد مدیریتی واجتماعی او بارها مورد تقدیر و تحسین مقامات استانی وکشوری قرار گرفته است این استاددانشگاه در کارهای عام المنفعه به ویژه انجام مسوولیت های اجتماعی ثابت قدم ومستحکم بوده و با ابزارهای فرهنگی وایجاد فرهنگسازی و تعامل با دستگاههای اجرایی ، خدمات فراوانی برای طیف مادران سرپرست خانوار، خانواده های اسیب پذیر و نجات افراد معتاد و سرکشی مداوم و مهرورزی به طیف جانبازان دفاع مقدس را در پرونده کاری و اجتماعی خود دارد

تاکید مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بر ادامه راه شهدا با حفظ سنگرهای فرهنگی و اقتصادی

تاکید مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بر ادامه راه شهدا با حفظ سنگرهای فرهنگی و اقتصادی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار