کد خبر: ۷۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 05 August 2015
معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان گفت: امسال شمار غرق شدگان در سواحل استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 60 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، محمد احمدی‌پور افزود: از ابتدای خرداد تاکنون تعداد 12 نفر در دریا بر اثر شنا جان خود را از دست دادند که این تعداد در مدت مشابه سال قبل بیش از 30 نفر بوده است.

وی افزود: تمامی این افراد در خارج از طرحهای سالم‌سازی  و در مناطق حادثه‌خیز که فاقد هرگونه امکانات امداد و نجات است و به دور از چشم ناجیان جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان؛ براساس آمارهای ارائه شده از سوی پزشکی قانونی افراد دیگری  به دلیل غرق شدن در محیط‌هایی که  حتی مربوط به دریا هم است جان خود را از دست داده‌اند اما این غرقی‌ها برخی به دلیل حوادث مختلف از جمله حادثه شغلی و یا حضور در نیمه‌های شب بود و ارتباطی به اقدام برای شنا نداشت.

وی تعداد این افراد را 19 نفر عنوان کرد و گفت: وقتی کسی بدون آشنایی با محیط منطقه خطر آفرین دریا می‌شود، این اقدام را نمی‌توان عادی تلقی کرد.

احمدی‌پور تصریح کرد: گیلان امسال در کنترل غریق بسیار خوب عمل کرد و تاکنون با استقرار نیروهای نجات غریق آموزش دیده که تعداد آنها به هزار نفر در مناطق خطرآفرین و طرحهای سالم‌سازی می‌رسد، جان بیش از 500 نفر از مرگ نجات داده شده‌اند.

جانشین رییس ستاد ساماندهی سواحل گیلان افزود: توسعه طرحهای سالم‌سازی دریا و ایجاد امکانات رفاهی برای آنها از مهمترین اقدامات است که در سال جاری در راستای توجه به گردشگری ساحلی در استان انجام شده است.

گفتنی‎‌ست؛ اکنون حدود 40 طرح سالم‌سازی  در گیلان فعالست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار