"دکه ی خبری تابناک همدان" درنظردارد؛ همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛ لذامخاطبین محترم می توانند مارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۷۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 05 August 2015

تجمع اعتراض آمیزدراعتراض به کودک کشی اسرائیل

ایرنا- همزمان با سراسر کشور جمعی از شهروندان همدان شامگاه سه شنبه در اعتراض و محکومیت کودک کشی رژیم صهیونیستی تجمع کردند.

هزاران نفر از نمازگزاران همدانی پس از اقامه نماز مغرب و عشا با تجمع در محل امامزادگان استان شعارهایی علیه رژیم غاصب اسرائیل سر دادند.

آنها بر سردادن شعار الموت اسرائیل، مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل و سران استکبار جهانی حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.


شناسایی 44 خوشه صنعتی در همدان

ایسنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌ های صنعتی استان همدان از شناسایی 44 خوشه صنعتی در همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر کار مطالعاتی 18 خوشه در حال انجام است و برای سه فقره از این خوشه‌ ها در حال انجام عملیات اجرایی هستیم.

"کیوان گردان" با بیان اینکه در کشور تعداد زیادی خوشه صنعتی شناسایی شده که در طول 23 ماه عملکرد دولت تدبیر و امید 23 خوشه صنعتی به صنایع قبلی اضافه شده است، افزود: در حال حاضر یک هزار نفر در خوشه صنعتی همدان در حال فعالیت هستند.

کشف دستکند جدید در صالح ‌آباد

فارس - روز گذشته خبری مبنی بر کشف یک دستکند جدید در صالح‌ آباد روی خروجی یکی از رسانه‌ ها رفت که با پیگیری فارس مشخص شد اطلاعات این خبر مورد تأیید میراث فرهنگی نیست.

فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه هنوز این اثر را از نزدیک ندیده‌ام، اظهار کرد: این اثر نیاز به بررسی بیشتری دارد که برای این امر به میراث فرهنگی گزارش شده است.

محسن مرادی‌پناه بیان کرد: این اثر در 40 روز گذشته در کنار جاده منتهی به سنندج کشف شده است.

کشف دستکنددرصالح آباد

رئیس میراث فرهنگی شهرستان بهار نیز اظهار کرد: در یک ماه گذشته این موضوع به ما اطلاع ‌رسانی شد و کارشناسی از اثر نیز صورت گرفت.

مصطفی پاشایی بیان کرد: عدم اطلاع ‌رسانی از این اثر تاریخی به این دلیل است که محل و تاریخچه آن مورد حفاری غیر مجاز قرار نگیرد و به لحاظ حفاظتی دچار مشکل نشود.

میزبانی همدان جشنواره بین المللی فیلم نوجوانان

مهر - دبیر بیست و نهمین دوره جشنواره‌ های بین‌ المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان گفت: بر اساس توافقی با استانداری همدان، جشنواره بین ‌المللی فیلم‌ های نوجوانان مهرماه امسال در همدان برگزار خواهد شد.

علی رضا شجاع نوری گفت: با توجه به استقبال مردم، مسئولین، هنرمندان به ویژه استاندار همدان و اعلام حمایت همه جانبه از سوی قشر های مختلف مردمی و مسئولان تصمیم بر این شد تا جشنواره بین ‌المللی کودکان و نوجوانان در دو بخش "کودک و خردسال" در اصفهان و بخش "نوجوان" در همدان برگزار شود و استان همدان میزبان بخش نوجوان خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم تفکیک بخش ‌های نوجوان و کودک جشنواره فیلم و تاکید شورای سیاست ‌گذاری جشنواره بر این مهم اظهار کرد: بر این اساس جشنواره بین ‌المللی فیلم ‌های نوجوانان به صورت دوسالانه در همدان و جشنواره بین ‌المللی کودکان و خردسالان نیز به صورت دوسالانه در اصفهان برگزار خواهد شد.


باران مصنوعی به داد کم‌ آبی می ‌رسد

همدان نیوز- فرماندار شهرستان کبودر آهنگ از بارور شدن ابرها در این شهرستان خبر داد.

احسان قنبری ظهر امروز با بیان اینکه این موضوع برای اولین بار رسانه ‌ای می ‌شود، گفت: ما در جلسه‌ ای که با مسئولان وزارت نیرو داشتیم برای تولید باران مصنوعی در شهرستان کبودر آهنگ به توافقاتی رسیدیم.

وی ادامه داد: قرار بر این شد به زودی تیمی از وزارت نیرو در همدان حضور یافته و جلسه‌ ای در خصوص بارور کردن ابرها در کبودر آهنگ برگزار شود.

قنبری همچنین تصریح کرد: ما با ارتباطی که با مسئولان وزارت نیرو داشتیم توانستیم موضوع بارور کردن ابرها و تولید باران مصنوعی در شهرستان کبودر آهنگ را تا مراحلی پیش ببریم و در صورت رسیدن به نتیجه امسال باران مصنوعی در این شهرستان تولید خواهد شد و به داد بحران آب درکبودرآهنگ خواهد رسید.


رزن، رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری استان

همدان پرس - فرماندار رزن از حرکت برای ایجاد فرهنگ اعتقاد به امید می ‌گوید

با توجه به اینکه کشور در حال رکود اقتصادی به سر می‌ برد و رزن هم از این قائده مستثنی نیست با تلاش‌ های صورت گرفته دولت توانسته تورم را از 45 درصد به 15 درصد و رشد اقتصادی را از منفی 9/6 درصد به مثبت 3 برساند. همچنین کنترل قیمت ‌ها در رزن از عوامل موثر در بهبود شاخص های اقتصادی است.

در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییراتی در بخشداری یکی از 3 بخش شهرستان رزن خواهیم بود و اینكه علیرضا نوربخش، معاون فرمانداری هم حكم سرپرستی گرفت. البته تمام تلاشمان هم این است تا در صورت حل شدن برخی مشکلات به عنوان معاون معرفی شود.

این خبر را فرماندار رزن در مصاحبه با همدان ‌پیام گفت و اینكه به طور قطع تغییرات در راستای سیاست‌ های دولت بوده و اصلاً نمی ‌شود که تغییرات در این راستا نباشد.

فتحعلی حسینی گفت: همچنین در آینده‌ ای نزدیک به علت نبود هماهنگی با دولت شاهد تغییر در مدیریت یکی از بخشداری ‌ها خواهیم بود.

به گفته وی، در راستای تغییرات اگر ببینیم مردم روی یک گزینه پالس منفی دارند، به طور قطع از آن استفاده نخواهیم کرد.

حسینی از میزان جذب سرمایه‌گذاران در رزن خبر داد و افزود: پس از همایش سرمایه‌گذاری و طبق آمار سازمان صنعت و معدن استان، زمینه جذب 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای استان فراهم شد که در این بین، شهرستان رزن با 500 میلیارد تومان مصوبات توانست زمینه 350 میلیارد تومان را محقق كند.


طلب ۱۳۲ میلیارد ی شهرداری همدان از دولت

تسنیم: رئیس شورای شهر همدان طلب شهرداری از ادارات همدان را ۱۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: فرمانداری در وصول این مطالبات شهرداری را کمک کند.

علی اکبر نظری در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری همدان از ادارات و دستگاه های اجرایی استان همدان ۱۳۲ میلیارد تومان طلب دارد که ۷۶ میلیارد تومان از این میزان قطعی شده است.

وی با اعلام اینکه وضعیت مالی شهرداری همدان در این روزها مطلوب نیست، بیان کرد: انتظار می‏‌رود استانداری و فرمانداری همدان دستگاه ها را در پرداخت مطالبات شهرداری مجاب کنند تا بخشی از مشکلات مالی این نهاد عمومی نیز برطرف شود.


صفحه نخست روزنامه همدان پیام


تجمع اعتراض آمیزبه کودک کشی اسرائیل/شناسایی 44 خوشه صنعتی در همدان/باران مصنوعی به داد کم‌ آبی می ‌رسد/طلب ۱۳۲ میلیارد ی شهرداری ازدولت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار