فروزانی با بیان اینكه شیراز به عنوان حرم سوم اهل بیت(ع) دارای جایگاه والای تاریخی و فرهنگی است، ادامه داد: شیراز نمادی برای گردشگری کشور است و باید تلاش کنیم معرفی فرهنگی متفاوتی از این شهر داشته باشیم.
کد خبر: ۷۲۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 05 March 2019

تابناک فارس به نقل از ایکنا: ابراهیم فروزانی، معاون گردشگری و امور زائران استانداری فارس، امروز، ۱۴ اسفندماه در پنجمین جلسه ستاد خدمات سفر استان با بیان اینکه همه ظرفیت‌های فرهنگی، میراثی و گردشگری فارس باید در ایام نوروز مورد توجه قرار گیرند و از تمرکزگرایی پرهیز کنیم، افزود: نوروز فرصت خوبی برای معرفی صنایع دستی استان و مراکز مختلف گردشگری است که مسافران بتوانند از جاذبه‌های مختلف و متفاوت استان بازدید داشته باشند.
وی با تصریح اینکه ایجاد نمایشگاه‌هایی فصلی نباید در مسیر اصلی تردد مردم به مراکز تاریخی و گردشگری و مانع آرامش مردم باشد، افزود: این نمایشگا‌ه‌ها باید در محل‌های مناسب ساماندهی شود تا افراد در صورت تمایل به آن‌ها مراجعه کنند.
فروزانی با اشاره به اینکه تبلیغات و اطلاع‌رسانی در نوروز امسال باید مورد توجه جدی قرار داشته باشد، گفت: دستگاه‌های تخصصی باید در این زمینه فعال‌تر باشند و کمیته‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر استان فارس گزارش اقدامات خود در این زمینه را عرضه کنند.
وی به همزمانی آغاز نوروز ۹۸ و میلاد مبارک حضرت علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: باید از این فرصت استفاده مناسب را داشته باشیم و با اجرای برنامه‌های مناسب، زمینه شادی و تفریح مردم را فراهم کنیم.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس تأکید کرد: ساماندهی مسیرهای تردد به مراکز گردشگری استان فارس باید در اولویت مسئولان ذیربط قرار داشته باشد.
فروزانی با بیان اینكه شیراز به عنوان حرم سوم اهل بیت(ع) دارای جایگاه والای تاریخی و فرهنگی است، ادامه داد: شیراز نمادی برای گردشگری کشور است و باید تلاش کنیم معرفی فرهنگی متفاوتی از این شهر داشته باشیم.
سیدعلی نقی لقمانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه حضور مدیران در محل کار خود در روزهای تعطیلات نوروز حائز اهمیت بسیاری است، افزود: دستگاه‌های مختلف باید لیست مدیران و معاونان موثر خود برای حضور در ایام نوروز را معرفی کنند.
وی با اشاره به اینكه استان فارس با اختلاف زیاد با استان دوم شاهد بیشتری تلفات انسانی در تصادفات است، گفت: در شهر شیراز در سال گذشته شاهد کاهش شدید تلفات بودیم که نشان می‌دهد در صورت برنامه‌ریزی مناسب و اراده لازم می توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
لقمانی، استقرار کمپ‌های بین جاده‌ای و ارائه تذکرات و توصیه‌های ایمنی لازم را از جمله عوامل کاهش تلفات جاده ای برشمرد و ادامه داد: یکی از راه‌های مدیریت سفرها در نوروز، توزیع مناسب سفرها در سطح روستاها و مراکز گردشگری استان به شمار می‌رود که این مهم مستلزم اطلاع‌رسانی مناسب به مسافران در خصوص جاذبه‌های مختلف استان است.

برچسب ها: شیراز ، گردشگری ، طرفیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار