مدیرکل میراث فرهنگی مازندران‌ خبرداد:
کد خبر: ۷۵۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱ 07 June 2019

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در تعطیلات عید سعید فطر ٢٠ هزار گردشگر از موزه های استان بازدید کردند

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به پیام معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از آمادگی کامل ٢٢ دستگاه اجرایی خدمت‌رسان در حوزه سفر و تلاش ستادهای اجرایی خدمات سفر استان خبرداد و افزود: قریب به ٢٠ هزار گردشگر از موزه ها، پایگاه ها و سایت موزه های استان بازدید کردند.

عضو شورای اداری استانداری مازندران با اشاره به استقبال خوب گردشگران از پایگاه میراث جهانی باغ عباس آباد بهشهر، گفت: ۴ موزه شهر رامسر، تنها در روز ١۶ خرداد، پذیرای بیش از ١٠ هزار گردشگر بودند.

شهردار اسبق محموداباد از استقبال گردشگران از خانه موزه نیما یوشیج در شهرستان نور خبرداد و افزود: برنامه هایی برای معرفی بیشتر خانه نیما و بافت تاریخی روستای یوش در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

 

* باغ جهانی عباس آباد نیازمند عنایات بیشتر مدیران منطقه ای است

عضو شورای اداری استانداری مازندران بااشاره به حفظ و جایگاه تاریخی این باغ گفت:باغ جهانی عباس آباد یک سرمایه ملی برای کشور است و بیش از هرچیز نیازمند توجه و همیاری مدیران منطقه ای و استانی است.

این مقام مسوول اظهار داشت: باغ جهانی عباس آباد علاوه بر جذب توربسم های خارجی وداخلی می تواند در جایگاه و شأن یک محوطه تاریخی میراث جهانی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی افزود: پلان مدیریت یکپارچه این باغ جهانی به زودی تهیه خواهد شد
فرزانه تصریح کرد: باهم افزایی دستگاه‌های ذی ربط و حمایت و تلاش مدیران منطقه به ویژه فرماندار بهشهر انشاالله شاهد اعتلای این مرکز بسیار مهم خواهیم بود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد در راستای تحقق این مهم سازمان میراث فرهنگی و اداره کل میراث مازندران در این پروسه با تمام امکانات و ابزارهای ممکن حضور خواهند داشت.

عضوشورای اداری استانداری مازندران بیان کرد؛ پایگاه میراث جهانی عباس آباد یکی از محوطه‌هایی است که ظرفیت‌های فراوانی برای رشد و توسعه منطقه و مازندران دارد.

این مقام مسوول افزود: این باغ به عنوان یک نمونه عالی از باغ‌های ایرانی که از یادگاران دوره صفوی است، می‌بایست با پشت سر گذاشتن مشکلات و با همیاری همه مسولان و مردم به شاخص محوطه‌های تاریخی مازندران تبدیل شود.

رییس اداره میراث فرهنگی وصنایع دستی قائمشهر؛

نخستین برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در قائمشهر

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قائمشهراز برگزاری نخستین نمایشگاه ملی صنایع دستی دراینده نزدیک در این شهرخبرداد

 

دانش زاده رییس اداره میراث فرهنگی قائمشهر با اشاره به اهمیت صنایع دستی در ارزاوری کشور گفت: هنرمندان صنایع دستی ازسراسر کشور در رشته های گره چینی، سفال سرامیک، معرق چوب، معرق منبت چوب و صدف، منبت چوب، خراطی، چرم، حصیربافی، لباس محلی، گلیم بافی، نمد مالی، لاک تراشی و پیکر تراشی و... در نخستین نمایشگاه ملی صنایع دستی درشهرستان قائمشهر حضور خواهند داشت.

این مقام مسوول؛ با اشاره به اهمیت حضور در نمایشگاه و فرصت تعامل و تفاهم با دیگر استانهاا، گفت: شرکتهای صادراتی فعال در حوزه صنایع دستی و انجمن هنرمندان صنایع دستی استان، در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات و توانمندی های خود را معرفی می کنند.

شایلن ذکر است نخستین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور از ۱۵ لغایت ۲۳ مرداد ماه سال جاری در قائمشهر برگزار میشود و حضور بازدید کنندگان ازاد خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار