مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی عنوان کرد:
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: برنامه تحول سلامت تحمیلی بزرگ بر سازمان تامین اجتماعی است.
کد خبر: ۷۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱ 12 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی دکتر حمید داستانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از اواسط سال گذشته فاز سوم اجرایی برنامه تحول سلامت با ابلاغ کتاب ارزش‌گذاری نسبی تعرفه‌های پزشکی تاثیر بزرگی بر سازمان تامین اجتماعی را شاهد بودیم؛ پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری حدود 5000 میلیارد تومان هزینه درمانی به این سازمان تحمیل شود در حالی که دولت تعهداتی داشته از محل هدفمندی یارانه‌ها این سازمان را پشتیبانی ‌کند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی بدون افزایش نرخ بیمه و تغییر در سهم بیمه، برحسب ایفای نقش همراهی با دولت و برداشتن باری از دوش جامعه‌ی خود این هزینه‌ها را متحمل شده و امیدواریم در آینده مساعدت‌های بیشتری را شاهد باشیم.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان تصریح کرد: در حال حاضر تامین اجتماعی در بهترین شرایط به نسبت سایر بیمه‌ها از نظر پرداخت به طرف‌های قرارداد است و تا اسفند ماه سال گذشته بدهی خود را تسویه حساب کرده است.

داستانی افزود: در سال‌های گذشته میزان بدهی سازمان تامین اجتماعی همیشه بیش از هشت ‌ماه معوقات داشت اما اکنون طی پنج ماه مطالبات پرداخت می‌شود؛ این سازمان در حوزه درمان مستقیم واقعا به‌ روز است؛ پزشکان و کارکنان در پایان هر ماه حق‌الزحمه خود را دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: دیدگاه اصلی این سازمان رسیدن جامعه به مرز توسعه‌یافتگی بوده که امکان آن با افزایش تولید و ثروت ملی میسر است و نقطه آغاز آن، تولید فکر است.

داستانی با بیان اینکه شعار سازمان تامین اجتماعی پایبندی به سه اصل خوش‌رویی، پاسخ‌گویی و پاک‌دستی بوده است، اضافه کرد: نوع نگاه این سازمان، نگاه ارتباط محور است و در حوزه ارتباطات نظام‌نامه‌ای تدوین شده که در آن از ارتباط رو در رو تا بین سازمانی تعریف می‌شود.

وی در خصوص افزایش نشاط کارکنان در محیط کاری، گفت: بودجه‌ای را از بخش رفاهی به ‌منظور افزایش نشاط در کارکنان اختصاص داده‌ایم زیرا با توجه به اینکه بیماران معمولا دردمند و مطالبه‌گر هستند، حجم بالای کاری، کارکنان نیاز به روحیه و انرژی مضاعف دارد تا بتوانند با علاقه‌مندی و احساس نشاط به عرصه کار بازگردند.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه امکان دسترسی زائران به خدمات درمانی اطراف حرم به‌ صورت متمرکز وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دو درمانگاه در فلکه برق و میدان شهدا برای دسترسی زائران در نظر گرفته شده است.

داستانی با اشاره به اینکه در حوزه توریسم‌درمانی نوع و شکل آن برای سازمان تامین اجتماعی تعریف نشده و فعالیت آن را محدود کرده است، یادآور شد: با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی باید تعرفه دولتی را دریافت کند بنابراین تعاملی برای توریسم‌درمانی ندارد هرچند که با وجود ارتباطات بین بیمار و پزشکان، بیمارستان‌های آن در سایر نقاط کشور مطرح است؛ سیاست سازمان نیز به سمت ایجاد توریسم‌‌درمانی برای گردشگران پیش می‌رود زیرا گلوگاه خوبی برای افزایش درآمد بوده اما بیشتر تمرکز ما بر روی ارائه خدمت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار