مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از پذیرش ۱۲دانش آموز مازندرانی در مرحلۀ نهایی المپیاد‌های علمی دانش‌آموزی کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۵۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 03 July 2019

عسکری نیکزاد گفت: بر اساس اعلام مرکز استعداد های درخشان کشور، 12نفر از دانش آموزان مدارس استعداد های درخشان مازندران در مرحله نهایی آزمون المپیاد علمی پذیرفته شدند.

نیکزاد با اشاره به این نکته که این دانش آموزان باید برای کسب مدال با 308نفر از پذیرفته شدگان سایر استانها به رقابت بپردازند افزود: وزارت آموزش و پرورش جهت آمادگی بیشتر این پذیرفته شدگان، کلاس های آمادگی برگزار می کند که پذیرفته شدگان می‌توانند از روز پنج‌شنبه 20تیرماه جهت ثبت نام در این کلاس های تابستانی اقدام نمایند. لازم به ذکر است کلاس ها از روز شنبه 22تیرماه 98 در دانشگاه شهید رجایی تهران برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصرح کرد: تعداد 592نفر از دانش آموزان مازندرانی موفق به گذر از مرحله اول آزمون المپیادهای علمی کشور شده و در اردیبهشت98 در مرحله دوم به رقابت پرداختند، که از این تعداد 12نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

نیکزاد در خصوص رشته پذیرفته شدگان نیز اظهار داشت: ۳دانش آموز در رشته ریاضی، یک دانش آموز در رشته جغرافیا، ۳نفر در زیست شناسی، ۲نفر در شیمی، یک نفر نیز در رشته سلول‌های بنیادی، یک نفر در فیزیک و یک نفر در رشته نجوم هستند.

وی بیان داشت: از این تعداد دانش آموز، پنج نفر از مرکز شهید بهشتی بابل، چهار نفر از تنکابن و از شهرستانهای ساری، آمل و نکا نیز یک نفر به مرحله نهایی راه یافتند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار