استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با اشاره به استقبال خوب بانوان از کنکور امسال، تصریح نمود؛ از داوطلبان استان ایلام هفت هزار و ۸۹۳ نفر را بانوان و شش هزار و ۲۸۷ نفر از آقایان تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۷۵۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 05 July 2019

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه در بازدید از نحوه برگزاری آزمون کنکور سراسری در دانشگاه ایلام ضمن خاطره‌ای در ارتباط با کنکور سال ۵۳، گفت: در آن زمان رقابت بسیار سخت بود و تعداد پذیرفته شدگان (حداکثر ۱۰ درصد) باتوجه به کمبود زیرساخت‌های آن زمان بسیار کم بود.

وی افزود: اما امروز به دلیل وجود زیرساخت‌های زیاد اغلب شرکت کنندگان در کنکور، در دانشگاه‌ها و موسسات مختلف پذیرفته می‌شوند.

استاندار ایلام در ادامه به تفاوت کنکور دهه ۵۰ و ۶۰ با امروز پرداخت و افزود: ظرفیت پذیرش در آن زمان نسبت به اکنون بسیار کمتر بود و این موضوع باعث شده بود که در آن زمان استرس آزمون بیشتر باشد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تغییر نگرش کسب علم برای شغل دولتی، تصریح کرد: با توجه به سیاست گذاری‌های موجود، دولت بایست به سمت خصوصی سازی برود و از حجم خود بکاهد و این روند عملاً ایجاد شغل دولتی برای همه را غیر ممکن می‌کند.

استاندار ایلام ادامه داد: در دنیای امروز ترویج علم و دانش صرفاً برای کسب شغل نیست بلکه برای توسعه است، ادامه داد: هرچه ما بتوانیم به طرف رشته‌های فنی برویم می‌توانیم در عمران و اقتصاد و توسعه کشور موفق تر ظاهر شویم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به تعداد شرکت کنندگان استان در کنکور سراسری داشت و گفت: در کنکور سراسری امسال ۱۵ هزار و ۸۰ نفر در استان باهم به رقابت می‌پردازند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به استقبال خوب بانوان از کنکور امسال، تصریح نمود؛ از داوطلبان استان ایلام هفت هزار و ۸۹۳ نفر را بانوان و شش هزار و ۲۸۷ نفر از آقایان تشکیل می‌دهد./ع

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار