کد خبر: ۷۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 15 August 2015

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز گفت:کاهش جمعیت تهدید جدی برای کشور است.

مهدی طیبی آراسته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: والدین نباید فرزند را یک موجود اضافه و سربار در خانواده بدانند؛ چراکه اگر فرزند آنان خوب تربیت شود برای آینده نظام مؤثر و سودمند است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها برای فرزندآوری باید وضعیت خود را بررسی کنند، افزود: کارکنان شبکه بهداشت و درمان نیز باید در راستای فرزندآوری به والدین کمک و مشاوره دهند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مشاوران شبکه بهداشت و درمان باید در مشاوره‌های خود این سؤال‌ها را در اذهان والدین ایجاد کنند که آیا مسئله‌ واجب‌تری از فرزندآوری وجود دارد، ارزش تربیت کودکان چقدر مهم است، آیا نباید از کودکان حمایت کرده و امکان فضای زاد و ولد بیشتر را در خانواده فراهم کرد.

طیبی آراسته ادامه داد: برای افزایش میزان نرخ رشد جمعیت باید اقدامات تبلیغاتی گسترده صورت گیرد؛ چراکه هر چقدر هم تلاش کنیم نرخ باروری افزایش یابد، تعداد سالمندان سر جای خود باقی می‌ماند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز خانواده گسترده را سبک روتین زندگی خانواده‌های ایرانی دانست و تصریح کرد: خانواده گسترده، خانواده‌ای است که بر اساس بستگی‌های نسبی و سببی استوار است که این نوع خانواده در معرض تهدید قرار گفته و به سمت غربی شدن در حال حرکت است.

وی اضافه کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری خانواده، سلول اصلی اجتماع است که فرمایش صحیحی است چراکه اگر خانواده تخریب شود، اجتماع تخریب شده و زاد و ولد تهدید می‌شود.

این مقام مسئول ترویج فرزندسالاری، بلوغ زودرس و کاهش روابط اجتماعی را از آسیب‌های تک‌فرزندی عنوان کرد.

طیبی آراسته در پایان عدم جامعه‌پذیری، تضعیف شبکه ارتباطی خویشاوندی، کاهش انسجام خانواده، کاهش اقتدار والدین و جایگزینی رسانه را از دیگر اثرات منفی تک‌فرزندی ذکر کرد و گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت این مسئله مهم و دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع باید تلاش کنیم که این دغدغه مقام معظم رهبری را با حمایت های مشوقی دولت و همکاری مردم ایران اسلامی بر طرف سازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار