گزارش تصویری
رامسر غربی‌ترین شهر استان مازندران است و در شمال ایران قرار دراد.این شهر که پیش از این سخت سر نام داشت، از سمت شرق با تنکابن، از غرب با چابکسر، از جنوب با رشته کوه‌های البرز و از سمت شمال با دریای خزر همجوار است
کد خبر: ۸۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 23 August 2015
سفری به رامسر...
رامسر در تابستان آب و هوایی گرم و مرطوب و در زمستان سرد دارد. مجاورت با جنگل و دریا به این شهر زیبایی خاصی بخشیده ‌است.
این شهر دارای مناطق ییلاقی بسیار زیبا و خوش‌آب ‌و هوا است. محصولات عمده رامسر برنج، مرکبات و چای است.
شهرستان رامسر در دامنه جنگلی و زیبای البرز و سواحل زیبای دریای خزر با برخورداری از انوع جاذبه‌های گردشگری و امکانات اقامتی، پذیرایی و تفریحی با لقب عروس شهرهای ایران به عنوان قطب مهم گردشگری در کشور شناخته شده است.
جنگل دالخانی
سفری به رامسر...
جنگل دالخانی یک جنگل نیمه کوهستانی است که ارتفاع آن به حدود 800 متر می رسد و به همین دلیل، گزینه خوبی برای کوهنوردان و طبیعت گردان به حساب می آید. از سویی مه غلیظ، مهم ترین ویژگی دالخانی است که بعد از سرسبزی بکرش گردشگران را به این منطقه می کشاند. جنگل دالخانی، جنگل زیبایی که در میان گردشگران به "دالان بهشت” معروف است و با درختان انبوه و آب و هوای بی‌ نظیرش می‌ تواند بکرترین تجربه طبیعت‌ گردی شما را رقم بزند. نزدیکی جنگل‌های ۶۰۰ هزار متر‌مربعی رامسر به آن، باعث شده این جنگل‌ها به نام دالخانی شناخته شوند. جنگل‌هایی که در مسیر جاده ادامه دارند و بعد از دالخانی شما را به ییلاق جنت رودبار و گرسماسر، اکراسر، گلین و… می‌رسانند.

هتل
سفری به رامسر...
هتل قدیم رامسر هتلی با معماری بسیار زیبا در مرکز شهر جنب پارک ملی و در نزدیکی کاخ مرمر (موزه تماشاگه خزر) واقع شده است و یکی از معدود هتل‌ هایی است که در فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفته‌ است. هتل قدیم رامسر به سبک معماری آرت دكو توسط معماران آلمانی كه در زمان پهلوی اول به فعالیت‌ های ساختمان‌ سازی دولتی اشتغال داشته‌ اند ساخته شد. ساخت این هتل در سال ۱۳۱۱ همزمان با تونل و جاده کندوان و دانشگاه تهران آغاز و ۳ سال به طول انجامید و بهره‌ برداری کامل از آن در سال ۱۳۱۷ صورت گرفت.
سدمیجران
سفری به رامسر...
سد میجران، سدی خاکی است با هسته قیری در 20 کیلومتری رامسر که بر روی رودخانه نسارود قرار دارد. نسارود که از ازاره جاری می شود. سد میجران رامسر حد واسط بین اربه کله و دالخانی است. سد میجران به واسطه وسعت خود و جنگل های اطرافش، چشم انداز زیبایی را برای گردشگران و طبیعت دوستان خلق کرده است.
بوستان صفارود
سفری به رامسر...
بوستان جنگلی صفارود رامسر واقع در 9 کیلومتری جاده جواهرده رامسر، پارک جنگلی است که در میان دره و در کنار رود صفارود و در پایین جاده قرار دارد که پله‌ هایی نیز برای ورود به‌ آن از جاده ساخته شده‌ است و وجود جنگل، رودخانه، آب معدنی، آب و هوای مطبوع به این مکان جلوه خاصی بخشیده است. این مکان به نام آبمعدن نیز معروف است و خانواده های محلی در این محل هر ساله در روز ۱۳ فروردین به دور هم جمع می شوند. جاده هایی که از میان جنگل رد شده اند و بکر بودن این منطقه زیبایی خاصی را برای علاقمندان به طبیعت فراهم آورده است.
تله کابین
سفری به رامسر...
تله کابین رامسر به عنوان بزرگ‌ترین تله کابین کشور از کنار ساحل خزر تا ارتفاعات جنگلی با 40 کابین به طول 2 کیلومتر امتداد دارد و توسط بخش خصوصی ایجاد شده است. این تله کابین که به واحدهای پذیرایی و اماکن تفریحی- گردشگری مجهز است، در 5 کیلومتری غرب رامسر و 300 متری شهر چابکسر (استان گیلان) قرار دارد.
تله کابین رامسر تنها تله کابین در خاورمیانه است که ساحل دریا را به ارتفاعات جنگلی متصل می‌کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رامسری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
در 5 کیلومتری غرب رامسر و 300 متری شهر چابکسر (استان گیلان) قرار دارد. یعنیچه منضورتان از این متر کردن هه چیه؟؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار