فردا انتخابات هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم برای سومین بار در چهارمین دوره در یک جلسه غیرعلنی برگزار می‌شود. در این انتخابات که هرساله برگزار می‌شود، از ماه‌ها قبل لابی‌های سیاسی و اجتماعی برای پیروزی در انتخابات شکل می‌گیرد که به اعتقاد کارشناسان شاید انرژی و توان شورا را در راستای قدم برداشتن در مسیر پیشرفت و توسعه شهر بگیرد.
کد خبر: ۸۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰ 25 August 2015

بازخوانی عملکرد یک‌ساله هیئت‌رئیسه شورا
به گزارش تابناک قم، روزنامه ایمان در شماره روز سه شنبه 3 شهریور ماه یادداشتی با عنوان بازخوانی عملکرد یک‌ساله هیئت‌رئیسه شورا، به قلم جواد قاسمی ورجانی را نشر داده است.
دراین یادداشت می خوانیم: 

فردا انتخابات هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم برای سومین بار در چهارمین دوره در یک جلسه غیرعلنی برگزار می‌شود. در این انتخابات که هرساله برگزار می‌شود، از ماه‌ها قبل لابی‌های سیاسی و اجتماعی برای پیروزی در انتخابات شکل می‌گیرد که به اعتقاد کارشناسان شاید انرژی و توان شورا را در راستای قدم برداشتن در مسیر پیشرفت و توسعه شهر بگیرد. 

سال گذشته شاید اتفاقی رخ داد که دور از ذهن بسیاری بود و «حجت‌الاسلام آتش زر» که بیش از 12 سال بر کرسی ریاست شورا تکیه زده بود، جای خود را به «ولی‌الله بیاتی» عضو تازه‌وارد شورا داد. او حتی در جمع اعضای بالانشین شورا هم قرار نگرفت و مجبور شد یک سال را در صندلی چهارم شورا و به‌عنوان یک عضو همانند 21 عضو دیگر بگذراند.

 البته او در این مدت ریاست کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم را بر عهده داشت، کاری که تا پیش از آن بر عهده حسن بختیاری بود که در سال گذشته به نایب‌رئیسی شورا رسیده بود. 

در کارنامه «ولی‌الله بیاتی» و هیئت‌رئیسه جدید نقاط ضعف و قوتی وجود دارد که بازخوانی این نکات در آستانه انتخابات هیئت‌رئیسه شورا خالی از لطف نیست. در یک سال ریاست «بیاتی» در شورای شهر قم اتفاقات زیادی رخ داد که برخی از آنان در 4 دوره شورای شهر قم نادر بوده است. 

سریال استعفاهای «محمد دلبری» شهردار سابق قم یکی از مواردی بود که در یک سال گذشته رخ داد و چالش‌هایی را برای «بیاتی» به وجود آورد. او البته سعی کرد که این موضوع را به نحوی مدیریت کند تا به‌عنوان یک نقطه‌ضعف در پرونده ریاست او ثبت نشود. 

بالاخره هم «دلبری» استعفا داد و شورا در آزمون انتخاب یک شهردار دیگر قرار گرفت. اگر بخواهیم یکی از نقاط ضعف «بیاتی» در یک‌ساله ریاست بر شورای شهر قم را نام ببریم، شاید ماجراهای رخ‌داده پیرامون انتخاب «باقری» به‌عنوان شهردار قم بود. 

پافشاری او بر تصمیم شورا ماجرا را حتی به هیئت حل اختلاف استان هم کشاند و بالاخره هم با پادرمیانی افرادی خارج از مجموعه شورا، ماجرا خاتمه یافت و گزینه انتخابی شورا نتوانست به ساختمان زیبای خیابان خاکفرج راه پیدا کند. شاید اگر از «بیاتی» بخواهیم که یکی از خاطرات خوش دوران ریاست خود بر شورای اسلامی شهر قم را روایت کند، از استیضاح و برکناری «سید مرتضی سقائیان نژاد» شهردار اصفهان نام ببرد. 

حتی اگر این موضوع را به زبان هم نیاورد، حتماً در ذهن او این ماجرا به‌عنوان یک خاطره خوش ثبت‌شده است. استیضاح و برکناری «سقائیان نژاد» آن‌هم در آن بحبوحه رد صلاحیت «باقری» و ماجراهای پیش‌آمده در مدیریت شهری قم، فرصت را در اختیار «بیاتی» قرارداد تا این بار تمام تلاش خود را به کار بندد و با آوردن «سقائیان نژاد» به قم، مباحث پیش‌آمده در انتخاب شهردار قبلی را از اذهان عمومی پاک‌کرده و به مسئولان ارشد استان هم ثابت کند که او می‌تواند! از حق و انصاف که نگذریم بعد از روی کار آمدن هیئت‌رئیسه جدید، نظم و انضباط در شورای شهر قم به شکل قابل محسوسی افزایش پیداکرده و کارها قانونمندتر شده است.

 تثبیت جایگاه و حضور خبرنگاران در جلسات رسمی و علنی شورا، یکی از کارهای بسیار خوب «بیاتی» در دوران ریاست خود بر شورا بود که در راستای شفاف‌سازی مباحث مدیریت شهری و جلوگیری از رانت بسیار مؤثر بوده است. 

بااینکه اخیراً تحرکاتی از سوی برخی افراد برای بازگشتن به جمع بالانشینان شورا شروع‌شده که غیرعلنی کردن جلسه انتخاب هیئت‌رئیسه یکی از این موارد است، ولی به نمی‌رسد که فردا هم شاهد تغییراتی حداقل در ترکیب رئیس و نایب‌رئیس شورا باشیم و در یک سال دیگر نیز بر همان پاشنه خواهد چرخید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار