نمایندۀ سازمان بهداشت جهانی:
دکتر ریچارد برنان، مدیر برنامه‌های اورژانس منطقه‌ی مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در این مراسم کرونا را ویروس جدیدی دانست و سیستم بهداشت جهانی را دانش آموز آن خواند و گفت: «قدرت بالای شیوع و گسترش این ویروس باعث شده حوزه‌ی بهداشت سرعت عمل بالایی داشته باشد، که البته مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیاری نیز بر جای گذاشته است».
کد خبر: ۸۲۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲ 08 March 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: «ما اینجا هستیم تا تجارب خود را به خصوص در مورد چین و تلاش آنها برای ایجاد سیر نزولی در منحنی نمودار میزان شیوع کرونا، با شما در میان بگذاریم. البته از اقدامات بی‌نظیر شما درس‌های بسیاری آموختیم».

دکتر برنان با اشاره به اهمیت حفظ کیفیت ارائه خدمات درمانی، چه قبل از ابتلا و چه بعد از درمان، اظهار کرد: «مورد مهم دیگر حمایت از پرسنل بیمارستانی است که باید شامل تمام پرسنل بهداشتی به خصوص درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی دور افتاده شود».

مدیر برنامه‌های اورژانس منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی بیان کرد: «نظام سلامت ایران ۱۶ روز پیش از اولین مورد ابتلا مطلع شد، اقدامات به عمل آمده و مدیریت شرایط در این مدت بسیار شگفت‌انگیز است».

برنان در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: «ما با همکاری فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، برنامه‌های ایران در زمینه‌ی مقابله با ویروس کرونا را مرور کردیم و تجارب خود را در اختیارشان گذاشتیم».

وی ادامه داد: «این ویروس به سرعت در حال گسترش است و با اقدامات همه جانبه می‌توان آن را کنترل کرد. البته دست یافتن به پیروزی ممکن است چند ماه طول بکشد».

مدیر برنامه‌های اورژانس منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی، ضمن ابراز امیدواری از موفقیت ایران در ریشه کنی ویروس کرونا، اقدامات نظام سلامت کشور را مطلوب خواند و گفت: «دانش پا به پای این بیماری نوظهور پیش می‌رود و خوشبختانه تمام لوازم و علم مورد نیاز مبارزه با آن در دسترس است، فقط باید جوامع و دولتها دست به دست هم دهند تا در این مسیر موفق شویم».

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار