مسائل و مشکلات مردم روستای'جبرانی' شهرستان دیر روز سه شنبه در نشستی با حضور امام جمعه، فرماندار و مسوولان محلی مورد بررسی قرارگرفت.
کد خبر: ۸۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 25 August 2015
تابناک بوشهر: دهیارروستای جبرانی در این نشست گفت: این روستا در مسیر جاده اصلی ساحلی قراردارد که نبود سرعت گیر در این روستا مردم بویژه کودکان را با مشکل و خطرات جانی روبرو کرده است.
حسین ابراهیمی افزود: بارها با مسوولان مکاتبه و گفت وگو شده اما هنوز درخواست جدی مردم این روستا جامه عمل نپوشیده است.
وی گفت: یکی دیگر از مشکلات جدی و اساسی مردم این روستا نبود تلفن ثابت و اینترنت است که مردم برای راه اندازی آن ها از دهیاری مطالبه دارند و برای این کار با مسوولان زیاد مکاتبه شده است اما هنوز مردم چشم به انتظار راه اندازی تلفن ثابت و اینترنت می باشد.
دهیار روستای جبرانی تعریض جاده کنار روستا، انتقال آب و برق به ساحل روستا، احداث فضاهای ورزشی و فرهنگی ، ایجاد منبع ذخیره آب، راه اندازی سرویس مدارس و ساخت موج شکن را از دیگر درخواست ها و مطالبات مردم این روستا اعلام کرد.
بخشدارمرکزی دیر هم گفت: دولت تدبیر و امید دولتی پاسخگوست و برنامه نشست هم اندیشی با مردم این روستا در همین راستاست.
سید هادی علوی افزود: از محل عوارض ارزش افزوده مبلغ 180میلیون ریال برای این روستا هزینه شده است.
وی گفت: طرح هادی روستایی در اکثر روستاهای این شهرستان اجراشده و سهمیه قیر به دو روستا واگذار شده که 200مترمربع راه روستایی آسفالت شده است.
بخشدارمرکزی دیر اظهارداشت: تجهیز دهیاری ها به ماشین آلات، تغییر تعرفه آب روستایی، انجام پسماند روستایی،گازرسانی به روستاها، جشنواره فرهنگی ورزشی در راستای توجه به مردم روستا و ایجاد شور و نشاط در میان مردم از اقدامات بخشداری مرکزی شهرستان دیر بوده است.
امام جمعه دیر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: خدمت به مردم و برطرف کردن مشکلات رفاهی مردم بهترین خدمت از سوی مسوولان است.
حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: با وجود توطئه های دشمنان، الحمدالله نظام اسلامی از ابتدا تاکنون خدمات ارزشمندی داشته است که همه باید شکرگزار و قدردان این خدمات بود.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فرماندار فقید اسبق شهرستان دیر مرحوم حیدر دوراهکی گفت: در دولت تدبیر و امید در جهت رفاه مردم بویژه در بخش درمان،آموزش وپرورش و کاهش تورم خدمات خوبی شده است.
فرماندار دیر نیز گفت: از ابتدای مسوولیت فرمانداری بناداشته ام اگر قولی دادم عملیاتی کنم و الا قولی که عمل نشود به مردم هرگز نمی دهم.
حمزه اعتماد افزود: مسوولان باید عملکرد خود را بصورت شفاف با مردم که ولی نعمت ما هستند درمیان بگذارند و اگر جایی مشکلی وجود دارد آن را به مردم بگویند.
وی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت 23 پروژه عمرانی با اعتبار 160میلیارد ریال دراین شهرستان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
حمزه اعتماد افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید امروزه بیشتر شهرها و روستاهای شهرستان دیر از امکانات و شاخص های توسعه برخوردار هستند.
فرمانداردیر اظهارداشت: در سال جاری افزون بر 6.5 میلیارد ریال برای تقویت و توسعه امور برق شهری و روستایی اختصاص یافته است.
وی در خصوص احداث موج شکن برای قایق های صیادی روستای جبرانی گفت: موج شکن این روستا بالغ بر 10میلیارد ریال اعتبار لازم دارد که در حال حاضر امکان تامین اعتبار آن مقدورنیست.
اعتماد بیان داشت: برای امور راه،طرح هادی و آبرسانی این روستا افزون بر 10میلیاردریال هزینه شده است و گازرسانی برای این روستا با اعتبار بسیار خوبی اجرایی شده است.
وی عدالت محوری را شاخص توزیع اعتبارات شهرستانی دانست و افزود: اعتبارات سال جاری براساس عدالت محوری و اولویت بیشتر توزیع می شود تا خدمات دهی بهتری برای مردم داشته باشد.
فرمانداردیر گفت: آبرسانی به ساحل این روستا و سرویس مدارس و کمک به امور فرهنگی و دینی مسجد روستا را در دستور کار قرار می دهیم.
درادامه روسای ادارات آبفار، مخابرات، برق، بنیادمسکن، شیلات و راه وشهرسازی به سوالات مردم با حوصله و تدبیر پاسخ دادند.
روستای جبرانی با 60خانوار در قالب200نفر جمعیت در 10کیلومتری غرب مرکز دیر قراردارد که شغل اصلی مردم دریانوردی و صیادی می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار