کد خبر: ۸۴۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵ 23 April 2020

محمد قلی یوسفی، اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه اظهار داشت: اگر دولت دست به قرنطینه کردن یک ماهه کشور می‌زد و از آمد و شدها و مداخلات غیرتخصصی برخی جلوگیری می‌کرد، اکنون گرفتار چه کنم چه کنم نمی‌شد.

وی بیان کرد: در وضعیت کنونی حتی لیبرال‌ترین کشورها نیز دست خود را به سوی دولت دراز کرده‌اند و این دولت است که مسئولیت حفظ جان و مال مردم را برعهده گرفته است. با این حال دولت ایران اقدامات لازم را در زمان مناسب انجام نداده و جان مردم را به خطر انداخته و مردم را از کاسبی انداخته تا با مظلوم‌نمایی در میان جامعه جهانی، تحریم‌ها را مقصر اصلی مشکلات بداند.

یوسفی افزود: این در حالی است که مردم از دولت انتظار دارند با تزریق پول به اقشار ضعیف جامعه کمک کند و امکانات بهداشتی را در اختیار آنها قرار دهد و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی‌تر بگیرد.

وی گفت: بدیهی است دولت به اندازه کافی منابع ریالی نیز در اختیار دارد تا بخواهد برای مقابله با این بحران اختصاص دهد، اما متاسفانه دولت مبلغ اندک یک میلیون تومان را آن هم در قالب وام در اختیار مردم قرار داده و باعث شکل‌گیری صف‌های طویل برای خرید سیم‌کارت شده و احتمال شیوع این بیماری را تقویت کرده است.

این اقتصاددان گفت: این موضوع شکاف دولت و ملت را بیشتر آشکار می‌کند که دولت تا چه حد در مواجهه با بحران ناتوان است!

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار