کد خبر: ۸۶۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 10 June 2020

ضرورت آسیب شناسی اقدامات آموزش و پرورش در دوران کرونا

تابناک/ استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت آسیب شناسی اقدامات انجام شده از سوی آموزش و پرورش در دوران کرونا، گفت: باید خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید با شرایط موجود آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش در استانداری گیلان ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های فرهنگیان و معلمان در ارائه آموزش‌ها در ایام کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته امر مهم آموزش در زمان شیوع ویروس کرونا تعطیل نشد.

وی با بیان اینکه شاهد بودیم که با تلاش‌های صورت گرفته شعار «تعطیلی مدارس تعطیلی آموزش‌ها نیست» به خوبی محقق شد، افزود: مجموعه اقدامات در وزارت آموزش و پرورش در حوزه آموزشی و راه اندازی شبکه آموزش و اپلیکیشن «شاد» کار خوبی بود با فرا گیری گسترده‌ای خدمات آموزشی مهیا شد.

استاندار گیلان با اشاره به وجود برخی کاستی‌ها و لزوم شناسایی و رفع آنها، ادامه داد: با توجه به اینکه پایان و زمان مهار کامل ویروس کرونا مشخص نیست نیازمند تقویت زیرساخت‌های آموزشی برای آغاز سال تحصیلی جدید هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از پیامدهای کرونا تغییر برخی از فرایندهای متداول و استفاده از بستر فضای مجازی به ویژه در حوزه آموزش‌ها بوده است، تصریح کرد: باید کاستی‌ها رو رفع کنیم تا برای شروع سال تحصیلی آینده آمادگی لازم را داشته باشیم.

زارع در ادامه با تأکید بر لزوم پیش بینی تمهیدات لازم در زمینه مقابله با این ویروس با توجه به مشخص نبودن زمان پایان این بیماری، بیان کرد: حوزه آموزش و پرورش باید با آسیب شناسی اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر خود را برای سال تحصیلی جدید در مهرماه با شرایط موجود آماده کند.

وی بر ضرورت ارتقای کیفیت آموزش‌ها نیز تأکید کرد و گفت: دانش آموزان سرمایه‌های آینده کشور هستند باید تلاش شود تا چالش‌ها و مشکلات حوزه آموزش به پایین‌ترین حد خود برسد تا شاهد باشیم قطار شکوفایی ایران در آینده نیز به مسیر خود ادامه دهد.

استاندار گیلان خواستار جلب مشارکت والدین در حوزه آموزش و پرورش شد و ادامه داد: افزایش مشارکت والدین در این بخش زمینه ارتقای کمی و کیفی آموزش‌ها و فعالیت‌ها را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به پیش بینی ۲۳۹ حوزه امتحانی برای دانش آموزان گیلانی، اظهار کرد: ۲۷ هزار دانش آموز گیلانی در پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت امتحانات خود را در این حوزه برگزار کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار