از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۰۱۱ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما هنوز برخی شان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱۱ تن بر شمارشان افزوده شده است.
کد خبر: ۸۶۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 10 June 2020
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۱۷۷ هزار تن گذشت.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۱ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۸۱ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۸۵۰۶ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۴۰ هزار و ۵۹۰ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: تا کنون یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۶۰۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز و ۶ استان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
وی ادامه داد: استان‌های کردستان، خوزستان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان و یزد در وضعیت هشدار قرار دارند. راهبرد اصلی وزارت بهداشت، قطع زنجیره انتقال عفونت برای شکست کووید ۱۹ است؛ بنابراین از تجمع غیرضروری و سفر‌ها خودداری شده و در فضا‌های عمومی از ماسک استفاده شود.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۵.۷ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۰.۳ درصد فاصله دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۴.۳ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار