مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تردد در آرامستان کرمانشاه از امروز ممنوع است.
کد خبر: ۸۶۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ 19 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،امیر کرمی اظهار داشت: با وجود آغاز پیک دوم کرونا در استان کرمانشاه و قرار گرفتن در وضعیت هشدار و قرمز در شهرستان‌های استان مردم احساس کردند کرونا تمام شده و فاصله‌گذاری فیزیکی در خانواده‌ها، ادارات و بازار به کلی تضعیف شد و ازدحام جمعیت در اماکن عمومی، پارک‌ها و… به حالت قبل کرونا برگشت.

وی افزود: بر همین مبنا اعمال محدودیت برای ۳۳ مکان در ستاد استانی مدیریت کرونا مطرح و مقرر شد این محدودیت‌ها لحاظ شود که مهمترین آنها شامل اعمال محدودیت در مراکز دارای ریسک بالای تمرکز جمعیت و انتقال بیماری نظیر محافل ختم یا جشن عروسی بود که بیشترین ضریب انتقال خطر بیماری کرونا را به خود اختصاص داده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: برگزاری مجالس جشن در تالارهای پذیرایی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد این تالارها نه تنها در استان کرمانشاه که در دیگر استان‌های با وضعیت زرد مجوز بازگشایی ندارد.

۳ تا ۶ ماه حبس در انتظار صاحبان متخلف تالارها

کرمی گفت: در استان ما نیز با توجه به اینکه بازگشایی تالارهای پذیرایی از مصادیق بارز تهدید سلامت است با اخذ مجوز از دادستانی در صدد پلمب تالارهای پذیرایی هستیم که صاحبان آنها در صورت بازگشایی خودسرانه ۳ تا ۶ ماه به حبس محکوم خواهند شد.

این مسئول عنوان کرد: همچنین برگزاری مراسم ختم و خاکسپاری و عزاداری تشییع جنازه حداکثر با حضور ۱۰ نفر از نزدیکان متوفی و با رعایت فاصله گذاری امکان پذیر است از امروز نیز تردد در آرامستان کرمانشاه ممنوع است.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از نقاط پر تجمع دفاتر خدمات پیشخوان دولت است که با توجه به عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آن مدیران آنها موظف شدند علاوه بر رعایت نوبت دهی از تجمع افراد در داخل سالن جلوگیری کنند و از طریق انتظامات از ورود افراد فاقد ماسک جلوگیری شود همچنین خدمه این مراکز نیز باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: در ادارات پرتردد نظیر نیروی انتظامی و دادگستری و نیز مجتمع‌های تجاری با به‌کارگیری نیروی انتظامی باید از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری شود و داخل مجتمع‌های تجاری نیز از اجتماع جمعیت ممانعت شود.

کرمی با تاکید بر اینکه در نقاط پر تجمع از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری شود، گفت: در وسایل نقلیه نظیر اتوبوس و تاکسی مصوب شد تذکرات لازم داده شود تا با رعایت یک صندلی فاصله مسافر سوار شود، مسافران و رانندگان نیز ملزم به استفاده از ماسک هستند.

این مسئول خاظر نشان کرد: چاپخانه‌هایی که اعلامیه ترحیم نصب می‌کنند نیز به زمان، ساعت و مکان اشاره نکنند تا از ازدحام مردم جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: ادمینهای فضای مجازی نیز از فراخوان مردم در زمان و مکان خاص برای عزاداری‌ها بپرهیزند همچنین در پارک‌ها نیز شهرداری‌ها از طریق نیروی انتظامی مردم را به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی توصیه کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در صورت ادامه یافتن وضعیت قرمز در روزهای پایانی هفته و مناسبت‌های خاص محدودیت‌هایی در عبور و مرور وسایل نقلیه، تردد در پارک‌ها و مقاصد گردشگری اعمال می‌شود تا از ازدحام مردم جلوگیری شود.

 
 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار