نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود 3 هزار و 300 بیکار دانش‌آموخته کشاورزی شایسته استان اردبیل که مدعی قطب کشاورزی است، نیست.
کد خبر: ۸۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 01 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرمؤذن عصر امروز در دیدار با اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل که بزرگ‌ترین تشکل تخصصی غیردولتی استان اردبیل است، اظهار کرد: این مجموعه با برگزاری دوره‌های بازآموزی و نوآموزی، صدور مجوزهای کشاورزی، رتبه‌بندی و گواهی تشخیص صلاحیت اعضا و پروانه اشتغال و تعداد اعضای شاغلان و بیکاران را به عنوان یک اولویت در دستور کار و رصد خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: در تحقق شعار همزبانی و همدلی دولت و ملت باید تلاشمان بر این باشد تا کارها با تدبیر، برنامه‌ریزی و ملاحظه همه ظرایف و مطلوبیت بیشتر در اختیار مردم قرار گرفته تا آنها بتوانند از این حرکت بهره‌ گرفته و استفاده کنند.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: در داخل کشور و استان اردبیل خیلی امکانات وجود دارد و اگر نگاه ما در همه زمینه‌ها اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... ضرورت به‌کارگیری نیروهای داخلی و توانمندی‌های بومی باشد، ما به راحتی می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

پیرمؤذن تاکید کرد: مقام معظم رهبری همواره بر اصل خودباوری در همه عرصه‌ها تاکید کردند تا جایی که پیشرفت‌ کارها را در صورت سپردن آن به مردم مناسب و مطلوب ارزیابی کرده و در دیدار اخیر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت اعلام کردند که باید با استفاده از فناوری‌های روز در کشاورزی از توانمندی مهندسان جوان بخش کشاورزی بیشتر و بهتر استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با اجرایی شدن توافق هسته‌ای و با افزایش ثروت ملی قطعاً زمینه رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب‌و‌کار و افزایش اعزام نیروهای کار به ویژه تحصیل‌کرده‌ها به خارج از کشور فراهم می‌آید.

پیرمؤذن با ابراز نگرانی از بیکاری 3 هزار و 300 نفر از نیروهای بیکار تحصیل‌کرده بخش کشاورزی بیان کرد: این تعداد بیکاری فارغ‌التحصیلان کشاورزی شایسته استان کشاورزخیز اردبیل نیست.

وی از رؤسای دستگاه‌های اجرایی همچون جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست خواست تا در واگذاری امور و جلوگیری از تصدی‌گری‌ها، کارهای بیشتری به بیکاران فارغ‌التحصیل این حوزه واگذار شده و نسبت به بهبود شرایط اشتغال در این حوزه اقدامات اساسی به انجام برسد.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین قول مساعد داد تا در رفع مسائل و مشکلات این سازمان و فارغ‌التحصیلان کشاورزی در سطح ملی فعالیت‌های مثبت و سازنده‌ای را انجام داده و ثمربخشی کارها بیش از هر زمان دیگر کوشش و جدیت داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
آقای پیر موذن وقتی که عده ای در مجلس مشغول باند بازی سیاسی هستند معلومه که نه تنها در اردبیل بلکه در خراسان شرکت کار آفرین پدیده و موسسه میزان را دولت به زمین میزند و 30هزار جوان این مرز و بوم بیکار می شوند !و شما جلو استیضاج وزرای متخلفی مثل اقتصاد و غیره را می گیرید و میگید سیاسیه !
اقادایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
با داشتن مجلسی مثل این مجلس این همه مهندس بیکار برای این استان دور از انتظار نیست!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
کشاورز قابل کشت است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
شما بروید مدیر عزل و نصب کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار