کد خبر: ۸۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 02 September 2015

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان از برگزاری جشنواره تئاتر شورایی زندان‌های کشور برای نخستین بار در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: برگزاری جشنواره تئاتر شورایی زندانیان کشور در گیلان

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید حمید حسینی پیش از ظهر امروز در نشست اداره کل زندان‌های استان با اشاره به برگزار تئاتر شورایی زندان‌های کشور در گیلان اظهار کرد: این نخستین دوره تئاتر شورایی به میزبانی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان است.

وی زمان برگزاری جشنواره مذکور را 8 مهر ماه امسال عنوان کرد و افزود: این جشنواره به شیوه غیرحضوری برگزار می‌شود و شیوه‌نامه آن به اداره‌های کل زندان‌های سراسر کشور اعلام شده و در حال دریافت آثار هستیم.

به گفته مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان، در جشنواره مذکور بهترین اجرای عمومی و گروهی در زندان و بهترین ژوکر یا هدایتگر گروه، بهترین موضوع و طرح مسئله انتخاب می‌شوند.

این مسئول گفت: در جشنواره تئاتر شورایی بهترین معاون، رئیس زندان و رئیس اداره فرهنگی، بهترین کارشناس هنری در اجرای گروه، سه نفر از بهترین‌های زندانی شرکت کننده در گروه و سه نفر از بهترین‌های سرباز شرکت‌کننده در گروه انتخاب می‌شوند.

حسینی تئاتر شورایی را یکی از گونه‌های تربیتی هنر  دانست و یادآور شد: این تئاتر می‌توانید با توجه به نقش مشارکتی زندانیان در تغییر روحیه و فضای زندان تاثیر چشمگیری داشته باشد و در این تکنیک عامه زندانیان با کاربردی شدن تئاتر، به این هنر علاقمند می‌شوند.

وی یادآور شد: زندانیان با هم‌فکری و یافتن راه‌‌های تازه، معضلات و نگرانی‌های زندان یا زندگی شخصی خود را حل و فصل می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار