رییس پلیس راه استان همدان افزود: درو محصول از ۱۵ روز پیش در اراضی کشاوری این استان آغاز شده است و شاهد تردد خودرو‌های کشاورزی در مسیر‌های بین روستاهی و گاهی مواقع از جاده‌های آسفالت و اصلی هستیم.
کد خبر: ۸۷۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 19 July 2020
رییس پلیس راه استان همدان گفت: افزایش ۱۰۰ درصدی سوانح فوتی و ۲۰ درصدی سوانح جرحی خودرو‌های کشاورزی این استان از دهه دوم تیرماه همزمان با آغاز درو محصول تاکنون نگران کننده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: طبق قانون ورود وسایط نقلیه کشاورزی به جاده‌های اصلی و شاهراه‌ها ممنوع است و ماموران پلیس راهور در صورت مشاهده می‌توانند خودروی راننده متخلف را توقیف و راهی پارکینگ کنند.

رییس پلیس راه استان همدان افزود: درو محصول از ۱۵ روز پیش در اراضی کشاوری این استان آغاز شده است و شاهد تردد خودرو‌های کشاورزی در مسیر‌های بین روستاهی و گاهی مواقع از جاده‌های آسفالت و اصلی هستیم.

سرهنگ عزیزی اضافه کرد: تیم‌های پلیس راه به منظور کمک به تولید و آسان کردن کار کشاورزان با آن‌ها مماشات، اما این وضعیت موجب سوء استفاده برخی از کشاورزان و افزایش اقدام‌های خلاف قانون راهنمایی و رانندگی آن‌ها شده است.

وی ادامه داد: ۳۰ فقره تصادف ادوات کشاورزی با موتورسیکلت و خودرو‌های سواری در جاده‌های اصلی این استان در ۲ هفته گذشته رخ داده است که در این سوانح یک نفر فوت و چند تن مجروح شدند.

رییس پلیس راه همدان یادآوری کرد: آخرین تصادف مربوط به شب گذشته در جاده صالح آباد به سمت سنندج است که بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو مسافرکش با قسمت «دروگر» کمباین، سرنشین جلو سواری در دم جان باخت و راننده و سه سرنشین دیگر به شدت مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ عزیزی عبور غیرایمن کمباین از عرض جاده را عامل وقوع این سانحه دانست و اظهار داشت: بیشتر خودرو‌های کشاورزی دارای بیمه نامه نبوده و در این مواقع مالک آن‌ها با مشکلات زیادی برای پرداخت دیه سانحه دیدگان و خسارت خودروی آسیب دیده مواجه می‌شوند.

وی تاکید کرد: خودرو‌های کشاورزی به هیچ وجه نباید شب هنگام وارد مسیر اصلی شوند و در هنگام روز هم برای عبور کمباین از عرض جاده ابتدا باید یک یا ۲ نفر برای ایمن کردن مسیر با در دست داشتن علامت یا پارچه‌ای خودرو‌های عبوری را مطلع کرده تا آن‌ها سرعت خود را کاهش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار