کد خبر: ۸۷۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 25 July 2020

 

تسهیلات حمایتی کرونا به فعالان حوزه شیلات گیلان پرداخت می‌شود

تابناک/گروه استان‌ها- مدیرکل شیلات استان گیلان با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا بسیاری از بخش‌های اقتصادی آسیب دیده‌اند گفت: تسهیلات حمایتی کرونا به فعالان حوزه شیلات گیلان پرداخت می‌شود.

عظیم مدبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، به مشکلات و چالش‌هایی که شیوع ویروس کرونا در بخش‌های تولیدی و اقتصادی کشور از جمله استان گیلان وارد کرده است اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به آسیب‌هایی که حوزه شیلات از بحران کرونا متحمل شد تسهیلات حمایتی به فعالان حوزه شیلات گیلان پرداخت می‌شود.

مدیرکل شیلات استان گیلان عزم دولت برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا به بخش‌های دولتی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: بدون شک با حمایت‌های مالی و اعطا تسهیلاتی و پشتیبانی از حوزه تولید می‌توان آثار و تبعات ناشی از شیوع کرونا را به‌ویژه در بخش شیلات کم‌رنگ‌تر کرد.

مدبری با تأکید بر اینکه در فصل صید گذشته چیزی حدود 25 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن کاهش صید داشتیم تصریح کرد: در بخش آبزی‌پروری هم با کاهش قیمت محصولات در بازار روبه‌رو بودیم به‌طوری‌که بر اساس آمارها تا هفته قبل در این حوزه به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود 20 تا 40 درصد کاهش داشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت محصولات شیلاتی و آبزی‌پروری در بازار کمی بهتر از هفته‌های گذشته شده است خاطرنشان کرد: با بسته شدن مرزها به دلیل شیوع کرونا امکان صادرات محصولات شیلاتی و آبزی‌پروری وجود نداشت و یا کاهش زیادی پیدا کرده بود به همین دلیل فعالان این حوزه با مشکلات فراوانی مواجه شدند.

مدیرکل شیلات استان گیلان کمک به بخش‌های شیلاتی و آبزی‌پروری در قالب اعطای تسهیلات بانکی را اقدام دولت در راستای حمایت از فعالان حوزه شیلات کشور دانست و اظهار داشت: اسامی فعالیت‌های قابل ثبت‌نام در سامانه کارا به‌منظور دریافت تسهیلات حمایتی کرونا اعلام شده و مشمولان می‌توانند مقدمات آن را انجام دهند.

مدبری نرخ تسهیلات حمایتی کرونا را 12 درصد و مدت استراحت برای بازپرداخت آن را 2 ماه اعلام کرد و با بیان اینکه مدت بازپرداخت تسهیلات حمایتی کرونا 24 ماه تعیین شده است خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات برای هر بیمه شده 12 میلیون تومان و هر بیمه نشده 6 میلیون تومان اعلام شده است.

مدیرکل شیلات گیلان پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در استان جهت تولید و پرورش انواع ماهیان گرمابی، سردابی و خاویاری را بسیار قابل توجه خواند و عنوان کرد: طبق آمارهای موجود شیلات، سال گذشته 51 هزار و 129 تن ماهی پرورشی، 5 هزار و 988 تن ماهی سردابی و 633 تن ماهی خاویاری در استان گیلان تولید شد.

مدبری تولید 33 میلیون قطعه ماهی زینتی و قرمز در گیلان را از دیگر ظرفیت‌های استان خواند و ضمن تأکید بر اشاعه فرهنگ مصرف آبزیان و افزایش سرانه مصرف ماهی ابراز داشت: تجهیز و مکانیزاسیون مزارع، صدور مجوزهای جدید و افزایش تولید در واحد سطح از جمله مهم‌ترین عوامل تولید در حوزه پرورش آبزیان به‌شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار