محمد خیراندیش با تاکید بر اینکه برنامه‌های محرم امسال با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، گفت: حرکت دسته‌های عزاداری، استفاده از طبل و زنجیر‌های عمومی و توزیع غذا‌های نذری ممنوع اعلام شده است.
کد خبر: ۸۹۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ 23 August 2020
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: به منظور پیشگیری از کرونا و خطرات ناشی از آن برپایی ایستگاه‌های صلواتی و هرگونه پذیرایی در آن ممنوع است.

به گزارش تسنیم، خیراندیش اظهار داشت: با توجه به اینکه ایام محرم امسال را در شرایط کرونایی به سر می‌بریم، بنابراین از عزا داران حسینی می‌خواهیم از برپایی ایستگاه‌های صلواتی، هرگونه تجمع و توزیع غذای نذری خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های محرم امسال با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، گفت: حرکت دسته‌های عزاداری، استفاده از طبل و زنجیر‌های عمومی و توزیع غذا‌های نذری ممنوع اعلام شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه باید فعالیت هیئت‎های مذهبی در فضا‌های باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود، تصریح کرد: در هنگام ورود و خرج عزاداران نیز باید از ایجاد تجمع جلوگیری شود.

خیراندیش با تاکید بر اینکه گروه‌های پرخطر مانند مادران باردار، سالمندان، بیماران زمینه‌ای و دارای نقص ایمنی به هیچ عنوان در تجمعات حاضر نشوند، اظهار داشت: در شرایط کنونی حفظ سلامتی مردم مهم‌ترین وظیفه ما است.

وی با بیان اینکه حضور همیار بهداشت در تمام هیئت‌های مذهبی ضروری و اجباری است، گفت: همیاران بهداشت وظیفه آموزش و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌ها را بر عهده دارند.

رئیس مرکز بهداشت همدان با اشاره به اینکه در روز‌های اخیر روند ابتلا به کرونا در همدان نزولی شده است، تصریح کرد:، اما مردم باید بدانند که هرگونه عادی انگاری شرایط و عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی سبب بروز موج جدیدی از بیماری می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار