نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اجرای برنامه‌های محرم الگوی برنامه‌های هفته دفاع مقدس قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 02 September 2020

 

 

اجرای برنامه‌های محرم الگوی برنامه‌های هفته دفاع مقدس قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای مرکزی بسیج طلاب حوزه های علمیه استان قزوین که ظهر امروز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: خدا را شاکریم که حضور باشکوه مردم در عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) به همت مسئولان و مردم فضای بسیار خوبی را رقم زد و واقعاً تماشایی شد.

وی تصریح کرد: مساجد، تکایا و حسینیه‌ها مراسم عزاداری را بسیار خوب و باشکوه برگزار کردند و خوشبختانه رشد چشم‌گیری را در محتوای ارائه شده از سوی مداحان نسبت به سال‌های گذشته مشاهده کردیم و این فضا هر سال رشد و پویایی بیشتری پیدا می‌کند.

 امام جمعه قزوین با اشاره به در پیش بودن آغاز گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تبیین فرهنگ دفاع مقدس امری ضروری است. فرهنگ برادری، کمک و ایثار که در سنگرها حاکم بود را لازم است بیش از پیش به جامعه و مردم منتقل کرد و اجازه ندهیم این فرهنگ به فراموشی سپرده شده و در خاطرات و کتاب‌ها باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: دفاع مقدس از این حیث مقدس است که ما آغاز کننده جنگ نبودیم و در مقابل دشمنی که به شهرهای ما وارد شده بود و آنها را به آتش می‌کشید، ایستادیم و از خانه‌هایمان بیرون راندیم و این واقعیت دفاع مقدس است که باید تبیین شود.

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری باشکوه عزاداری محرم که با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌ها صورت گرفت، می‌تواند الگوی مناسبی برای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس قرار گیرد و برنامه‌ها در فضای باز برگزار شود.

آیت‌الله عابدینی تجلیل از پیشکسوتان روحانی را کار ارزشمندی دانست و گفت: علاوه بر این رسالتی که طلبه‌ها بر عهده دارند، تجلیل از پیشکسوتان غیر طلبه است که ایثارگری کردند و در دفاع از نظام و انقلاب جانفشانی کردند.

امام جمعه قزوین استفاده از صدا و سیما و رسانه‌های مجازی را در ایام بیماری کرونا برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس بسیار مؤثر و مفید خواهد بود و ان‌شاءالله تلاش کنیم این فرهنگ‌سازی در زمان خاصی متوقف نماند و در تمام طول سال اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: در باب عزاداری ایام محرم نیز نباید صرفاً به بُعد مصیبتی توجه کنیم بلکه لازم است نگاه معرفتی داشته باشیم و پیام های اباعبدالله الحسین(ع) را که حضرت اصرار داشتند به مردم منتقل کنند، با جدیت بیشتر مورد توجه و تبیین قرار دهیم.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار