21 پادگان بزرگ و کوچک تا پايان امسال در اولويت فروش و انتقال به خارج شهرها در کشور قرار دارد و 12 پادگان هم تا پايان امسال به خارج شهر انتقال مي‌يابد.
کد خبر: ۸۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 06 September 2015
اميراحمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران ديروز در مراسم صبحگاه مشترک نيروهاي مسلح و افتتاح بخشي از پادگان تيپ 377 شهيد حبراني مشهد با بيان اين مطلب افزود: ‏

لشکر 88 و تيپ 188 زرهي زاهدان در 5 سال گذشته به طور کامل به خارج از اين شهر انتقال يافته و بخش‌هايي از لشکر 21 و تيپ 121 تبريز و لشکر 92 زرهي اهواز و تيپ 192 به خارج از اين شهرها منتقل شده است.وي ادامه داد:پادگان هوانيروز آبيک به طور کامل از قلعه مرغي به اين منطقه انتقال يافته است و مرکز آموزشي 04 امام رضا (ع) بيرجند نيز به طور کامل به خارج اين شهر منتقل شده و مطالعه تيپ‌هاي نيروي زميني در کهنوج، نهبندان و قاين در حال انجام است.

به گفته وي، در تهران 5 پادگان بزرگ به خارج شهر انتقال يافته که اين اقدام نقش مهمي در توسعه فضاي شهر و رفع مشکلات ترافيکي اين شهر داشته است.‏فرمانده نيروي زميني ارتش اظهار داشت:رزمايش‌هاي واکنش سريع نيروي زميني ارتش مهر و آبان امسال در غرب و شرق کشور برگزار مي‌شود و با برگزاري رزمايش‌ها در جهت افزايش توانمندي دفاعي اين يگان‌ها اقدام مي‌شود.

او گفت: مهم‌ترين ثمرات افزايش آمادگي نيروهاي مسلح عزت و اعتماد به نفس و استقلال راي اين نيروها، افزايش آمادگي و اطمينان رواني براي مردم در مقابله با تهديدات دشمنان و بازدارندگي نيروهاي مسلح در مقابله با دشمنان است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌اي نيروي زميني ارتش در شمال شرق کشور نيز در اين مراسم گفت: انتقال يگان‌هاي لشکر 77 خراسان از سال 89 در دستور کار قرار گرفته و بدين منظور 1300 هکتار براي پادگان لشکر در خارج شهر مشهد پيش بيني شده است.اميرعلي جهانشاهي افزود: از اين ميزان 600 هکتار از مالکان و 600 هکتار از اراضي منابع طبيعي و آستان قدس خريداري شده است.

وي با اشاره به اين که 40 ميليارد تومان اعتبار از فروش پادگان قديم به خارج از شهر احصاء شده است، گفت: مسئولان ذيربط بقيه اعتبار موردنياز انتقال اين يگان‌ها را بايد تامين و پرداخت کنند.

او گفت: 33 هزار متر مربع اماکن براي محل جديد تيپ 377 شهيد حبراني در 5 سال گذشته ساخته شده است، 30 هزار متر مربع ساخته شده و 5000 متر مربع در حال طراحي است.

وي گفت: در اين مدت 5 گردان از اين تيپ به مکان‌هاي جديد انتقال يافته است و به تدريج کل يگان‌هاي اين تيپ و همچنين گروه 444 مهندسي انتقال مي‌يابد.‏
منبع:روزنامه اطلاعات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار