کد خبر: ۸۹۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 08 September 2020

 

 

به گزارش خبرنگار ایرنا علی فتح اللهی عصر روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار رشت در فرمانداری افزود: اگر دست اندرکاران و مسولان جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان رشت برنامه و ایده نداشته باشند بین ما و افرادی که مشکلات را تحمل می کنند چه فرقی است؟

وی اظهار داشت: جلسات در شهرستان رشت از جمله ستاد تنظیم بازار و تصمیمات آن باید به گونه ای اثرگذار باشد که مردم کنترل قیمت ها را و این نظارت ها و تلاش را دریافت کنند اما اینکه جلسه ای بگذاریم و گزارشی ارایه دهیم تأثیری ندارد.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: همه موارد را نباید منتظر دریافت دستور از تهران باشیم ما روبروی مردم هستیم مشکلات آنها ناشی از افزایش قیمت ها به ما منتقل می شود لذابهتر می توانیم آنها را درک کنیم.

وی با تاکید بر کنترل جدی قیمت ها بر بازار خاطر نشان کرد: کنترل بر قیمت ها نباید تنها بر سوپرمارکت ها باشد بلکه همه صنف ها باید تحت کنترل باشد.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان رشت نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از وضعیت برداشت شالیزارها بیان داشت: بارندگی های اخیر در سه مرحله به شالیزارها خسارت وارد کرد.

اسدی پرور با بیان اینکه شهرستان رشت دارای ۶۲ هزار هکتار شالیزار است ، افزود: ۶۰ درصد از شالیزارهای این شهرستان رشت دچار خسارت شدند.

وی اظهار داشت: با بارش های اخیر و خوابیدگی خوشه های برنج هزینه تمام شده برداشت برنج به روش مکانیزه و سنتی برای شالیکاران نیز افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: ١١ درصد برنج کشور در رشت تولید می شود.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان  رودبار، از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل می باشد که دارای ۱۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۱۸۴۴۵ نفر که ۶۹۸۰۱۴ نفر شهری و ۲۲۰۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد  شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار