علیرضا رادفر
علیرضا رادفر در این جلسه که امروز در استانداری برگزار شد، برگزاری چنین جلساتی را در ایجاد و تقویت همزبانی و همدلی برای ایفای ماموریت های دفاتر سیاسی و انتخابات عنوان نمود.
کد خبر: ۹۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰ 09 September 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از خبرنگارچیچست نیوز :علیرضا رادفر در این جلسه که امروز در استانداری برگزار شد، برگزاری چنین جلساتی را در ایجاد و تقویت همزبانی و همدلی برای ایفای ماموریت های دفاتر سیاسی و انتخابات عنوان نمود و گفت: روسا و کارشناسان دفاتر سیاسی و انتخابات نقش های کلیدی و مهم در زمان برگزاری انتخابات دارند و ما به عنوان کارگزاران نظام موظف هستیم طبق چارچوبهای نظام و بر اساس سیاست ها و راهبردهای دولت حرکت و برنامه ریزی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی به پرونده هسته ای کشورمان اشاره نمود و افزود: امروز علی رغم برخی نگاههای منتقد، اکثر کشورها و دولتها به حق هسته ای کشورمان معتقد و معترف هستند.

رادفر ادامه داد: همه کشورها به دنبال منافع ملی خود هستند و ما نیز در این مذاکرات به دنبال منافع خود بودیم و توانستیم به حداکثر منافع خود دست پیدا کنیم و الان دنیا به این نتیجه رسیده که تحریم ها اثرگذار نبوده و اذعان می کنند که چاره ای جز توافق نداشتند و اینها توفیقاتی است که با درایت و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و اهتمام دولت حاصل شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه به دو انتخابات پیش رو اشاره و اظهار داشت: ما به عنوان کارگزاران دولت وظیفه داریم بر اساس مر قانون عمل کنیم چرا که عمل به قانون موجب ایجاد اطمینان در بین مردم می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بر رصد و گزارش به موقع مسائل و اتفاقات سیاسی و امنیتی در منطقه بخصوص در فضای مجازی تاکید و ادامه داد: بحث انتخابات امروز پررنگ تر است و ما باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم و روسای دفاتر سیاسی و انتخابات فرمانداریها نیز باید ضمن ارسال گزارشهای به موقع، بیطرفانه آینده انتخابات را تحلیل نمایند.

رادفر با بیان اینکه سیستم جامع انتخابات باید جدی گرفته شود، گفت: کارشناسان و روسای دفاتر سیاسی و انتخابات باید نسبت به مستندسازی فعالیتهای انتخاباتی و مرور قانون انتخابات، برقراری ارتباط مستمر با مسئولین امنیتی و انتظامی منطقه، شناسایی و تشویق تشکل های صنفی و سیاسی برای اخذ مجوز فعالیت و برپایی نشست با اعضای تشکل ها عنایت ویژه ای داشته باشند.

معاون سیاسی در ادامه با بیان اینکه استان از امنیت قابل قبولی برخوردار است، افزود : استان را امنیتی نمی دانیم ولی استان را امن می دانیم چرا که امن نشان دادن استان باعث جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری در استان می شود و در حال حاضر این امنیت در استان حاکم است.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری در ادامه این جلسه به دو وظیفه اساسی دولت تدبیر و امید که انجام مذاکرات هسته ای و برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است اشاره نمود و گفت: مذاکرات هسته ای هم به نوعی جنگ تحمیلی دیگری بر علیه کشورمان بود که استکبار جهانی آن را بر ما تحمیل کردند که در سایه عنایت الهی و رهبری قاطع مقام معظم رهبری و تدبیر و اهتمام دولت دکتر روحانی موفق شدیم این مذاکرات را به انجام برسانیم.

وی برگزاری انتخابات را دومین وظیفه مهم دولت در سال جاری عنوان نمود و اظهار داشت برای عمل به این وظیفه باید ۴ اصل اساسی شامل زمینه سازی برای حضور گسترده مردم، اصل بی طرفی، اصل امانت داری و اصل قانون مداری رعایت شود.

مصطفوی به راه اندازی سیستم جامع انتخابات اشاره نمود و ادامه داد: این سیستم برای ارسال به موقع گزارشات، رصد و مستندسازی تخلفات احتمالی و آسیب شناسی انتخابات گذشته برای برگزاری انتخابات خوب و سالم راه اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی در ادامه این جلسه به مهمترین سیاست و برنامه های این دفتر اشاره نمود و گفت: بر اساس سنجش سرمایه های اجتماعی که از سال ۸۲ مورد ارزیابی قرار گرفته نشان دهنده این است که تا چه میزان از نظر اجتماعی آسیب پذیرهستیم و در نظر داریم تا با کارآمدسازی نظام اداری استان این سرمایه های اجتماعی را تقویت نماییم تا اعتماد و رضایتمندی مردم را جلب کنیم.

وی به تشکیل و فعالیت کارگروه اجتماعی و فرهنگی، کمیسیون ارتقا امنیت اجتماعی، کارگروه سلامت و امنیت غذایی و بهداشتی عمومی و کارگروه سازمانهای مردم نهاد در آستانه انتخابات اشاره و اظهار امیدواری کرد با پیگیری و عملی شدن مصوبات این کارگروهها شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات باشیم.

صوفی زاده مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری نیز در این جلسه اظهار کرد: از ۲۵ فرآیند موجود در برگزاری انتخابات ۲۴ فرآیند بصورت الکترونیکی برگزار می شود.

وی افزود: در نظر داریم با شناسایی نقاط کور و برطرف نمودن مسائل و مشکلات تلاش نماییم تا در روز انتخابات مشکلی در زمینه مسائل مربوط به سیستم جامع انتخابات پیش نیاید.

رمضانی معاون دفتر سیاسی و انتخابات استانداری نیز در این جلسه به مسائل و موارد امنیتی مرتبط با روابط خارجی در نقاط مرزی اشاره نمود و گفت: ضروری است در خصوص مسائل و روابط با مسئولین کشورهای خارجی هماهنگی های لازم بوجود آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار