کد خبر: ۹۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ 15 September 2015
مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به معضلی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، محمد اکبرنیا اظهار داشت: به دلایل مختلف به ویژه در مورد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی زمینه ایجاد شغل در طول سالیان متمادی فراهم نشد و از سویی با بالا رفتن توقعات تحصیلکردگان جویای کار و گرایش آنان به مشاغل پشت میزنشینی باعث شده که امروز کشور با خیل عظیمی از بیکاران فارغ‌التحصیل مواجه باشد.

وی اظهار داشت: هم اکنون در سطح تحصیلات دیپلم و فوق دیپلم و همچنین رده‌های پایین تحصیلی تعادل در عرضه و تقاضای نیروی کار وجود دارد و می‌توان گفت در این حوزه مشکل بیکاری نیروی متقاضی کار تا حدود زیادی وجود ندارد.

اکبرنیا ادامه داد: در حال حاضر، حداقل در شهرهای بزرگ تقاضا برای نیروی کار با تحصیلات پایین بیشتر از عرضه آن است و کارفرمایان به دیپلمه‌ها و افراد دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم نیازمند هستند، اما متقاضی کافی کار در این بخش وجود ندارد.

وی با مثبت توصیف کردن روند رشد اقتصادی کشور گفت: امیدواریم با توافقات هسته‌ای صورت گرفته رونق در بازار کار ایران ایجاد شود و زمینه سرمایه‌گذاری جهت اشتغال جوانان فراهم آید.

این مسئول با بیان این مطلب که عدم انطباق بین نیاز بازار کار و آموزش‌های دانشگاهی باید از بین برود، به پتانسیل موجود در فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: طرح‌های دیگری مانند آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای تجربه‌اندوزی در بازار کار در دستور کار است.

وی همچنین با اشاره به سیاست تعدیل تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به منظور متعادل‌سازی عرضه و تقاضای نیروی کار و پیوند کاریابی‌ها با دانشگاه‌ها اظهار داشت: جلساتی را در این زمینه با آموزش عالی برگزار می‌کنیم تا بتوانیم اطلاع‌رسانی کافی در این باره صورت دهیم و از این طریق تلاش می‌کنیم ارتباط بین دانشگاه با کاریابی‌ها و کارفرمایان را تقویت نماییم؛ به عبارتی ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار شود.

این مسئول در خصوص تعامل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و انجمن صنفی کاریابی‌ها به محوریت کانون این انجمن خاطرنشان کرد: لازم است تعامل انجمن صنفی کاریابی پس از تشکیل با اداره کل تعاون، کار استان بیشتر شود و کاریابی‌ها مسائل و نظرات و پیشنهادات خود را از طریق این انجمن به اطلاع اداره کل رسانده تا مسائل به شکل مدونی حل و فصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار