پورمختار
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با تأکید بر لزوم استفاده از راهکارهای علمی برای برون‎رفت از بحران آب، گفت: نبود مدیریت صحیح در حوزه منابع آبی، باعث ایجاد بحران در کشور شده است.
کد خبر: ۹۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 18 September 2015

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با تأکید بر لزوم استفاده از راهکارهای علمی برای برونرفت از بحران آب، گفت: نبود مدیریت صحیح در حوزه منابع آبی، باعث ایجاد بحران در کشور شده است.

به گزارش تابناک همدان، محمدعلی پورمختار در نخستین همایش ملی «بحران آب و راههای برونرفت از آن» در کبودراهنگ اظهار کرد: حساسیت نسبت به مدیریت بحران آب از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با تأکید بر لزوم هوشیاری در مقابله با بحران و توجه به مدیریت مصرف آب گفت: نبود مدیریت صحیح در حوزه منابع آبی، باعث ایجاد عرصه تنگ بحران در کشور شده است.

وی کاهش آبگیری سدها، خشک‌شدن چاهها، چشمهها و بحران آب در روستاها را نگرانکننده دانست و ادامه داد: اینکه یک متر عمق آب دریای‌خزر کم شده و از سمت ساحل 22 متر کاهش آب داشتهایم یک فاجعه است.

پورمختار با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها، آن را ناشی از کمبود منابع آبی برای کشاورزی دانست و ادامه داد: این مهاجرت تبعات اجتماعی بسیاری را با خود به همراه دارد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از راهکارهای علمی برای برونرفت از بحران آب گفت: شاید باران مصنوعی و تولید آن راهکاری در این بخش باشد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با بیان اینکه باید سیستم آبیاری از روش سنتی به صنعتی تبدیل شود، اظهار کرد: استفاده از فناوریهای مختلف در حوزه کشاورزی میتواند نتایج برجستهای داشته باشد.

امام جمعه کبودراهنگ نیز حفظ نعمتهای الهی را لازم دانست و یکی از این راهها را توجه به صرفه‌جویی در استفاده از منابع عنوان کرد.

حجتالاسلام یوسف روحانی گفت: مسئولانی که نسبت به صدور مجوز چاههای غیر مجاز اقدام کرده‌اند و در توجه به اصلاح الگوی کشت نیز کمکاری کردند، امروز باید پاسخگوی این بحران باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار