آغاز ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن، تکمیل پایاب سد خداآفرین تا پایان سال، افزایش ۲ برابری تولید شمش فولاد، از بین رفتن ۴۰ درصد علوفه مراتع در نتیجه خشک‌سالی، احداث ۱۴ زمین مینی فوتبال و افزایش تولید اسباب‌بازی از جمله عناوین مهم‌ترین رویدادهای خبری استان اردبیل در هفته گذشته بود.
کد خبر: ۹۷۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ 19 June 2021

آغاز ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در ۶ شهر اردبیل

 معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از آغاز مرحله جدید ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در ۶ شهر این استان خبر داد.

شهرام باباخانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازگشایی مجدد سامانه طرح اقدام ملی مسکن برای شهرهای اصلاندوز، پارس‌آباد، گرمی، نمین، هشتجین و رضی در استان اردبیل همزمان با استان‌های دیگر آغاز شده است و متقاضیان جدید واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir و دریافت اطلاعات تکمیلی مورد نیاز جهت ثبت‌نام خود در این مرحله اقدام کنند.

وی گفت: حسب ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، متقاضیان ثبت‌نام باید دارای چهار شرط فاقد زمین یا واحد مسکونی، پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا، عدم استفاده از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن و متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از سال گذشته و با قوت گرفتن احداث طرح اقدام ملی مسکن روند خوبی را در تکمیل این پروژه‌ها با آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات بانکی شاهد هستیم.

ظرفیت تولید شمش فولاد استان اردبیل ۲ برابر افزایش می‌یابد

استاندار اردبیل گفت: چهار واحد تولید شمش فولاد در استان فعال است که در حال افزایش ظرفیت تولید تا سقف ۲ برابر هستند.

اکبر بهنامجو در جریان بازدید از واحدهای تولیدی اردبیل تصریح کرد: اکنون ۳۰۰ هزار تن شمش فولاد در استان تولید می‌شود و با اقدامات توسعه‌ای که از سال گذشته شروع شده این میزان تولیدات تا سال آینده به ۶۰۰ هزار تن می‌رسد.

وی در بازدید از واحد آرتام سوله گفت: این واحد ۵۰ هزار تن شمش در سال تولید می‌کند که با توسعه فاز فعالیت خود میزان تولید را تا چهار ماه آینده به ۱۲۰ هزارتن و تا پایان سال به ۱۷۰ هزار تن افزایش می‌دهد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: ۱۵۰ نفر در این واحد مشغول کارند که ۱۲۰ نفر هم در فاز دوم به این تعداد افزوده می‌شود.

خشکسالی ۴۰ درصد از علوفه مراتع استان اردبیل را از بین برد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: خشکسالی باعث شده که علوفه قابل برداشت در مراتع این استان نسبت به میانگین بلند مدت ۴۰ درصد کاهش یابد.

محمود قلیزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال‌های گذشته چنین کاهش بی‌سابقه بوده است و این در شرایطی است که حیات وحش و میلیون‌ها راس واحد دامی در مناطق مختلف این استان به علوفه وابسته است.

او اظهار کرد: در حالی که میانگین خسارت وارده از جانب خشکسالی به علوفه مراتع در ۱۱ شهرستان استان ۴۰ درصد برآورد می‌شود اما میزان خسارت در دیگر مناطق متفاوت است.

وی با بیان اینکه کم‌آبی و خشکسالی در قشلاقات استان اردبیل به مراتب بیشتر از ییلاقات است، گفت: مراتع شهرستان نیر با ۱۰ درصد خسارت و با کمترین میزان افت علوفه مواجه هستند ولی این میزان در مراتع جنوبی از جمله شهرستان خلخال بالای ۷۰ درصد می‌باشد.

پایاب سد خداآفرین امسال بهره‌برداری می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت:پایاب سد خداآفرین در دشت مغان ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس جنگی مرنی در این زمینه بیان کرد: یکی از نکات مثبت این پروژه اجرای همزمان شبکه‌های فرعی و اصلی بوده و در حال حاضر بخش قابل توجهی از این شبکه توسط شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان اردبیل تکمیل شده و اراضی پایاب زیر کشت رفته است.

به گفته وی، در صورت تامین اعتبار مالی کافی هر ماه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار هکتار از اراضی پایاب در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد.

جنگی مرنی اظهار کرد: پروژه شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین با وسعت ۴۳ هزار هکتار در محدوده استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل اجرا می‌گردد که اغلب اراضی آن در حدود ۳۷ هزار هکتار در محدوده استان اردبیل در قالب چهار ناحیه عمرانی مختلف قرار دارد.

۱۴ زمین مینی فوتبال در اردبیل احداث می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از اخذ مجوز احداث ۱۴ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در نقاط مختلف شهرستان اردبیل خبرداد.

سجاد انوشیروانی در این زمینه گفت: در دیدار حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با وزیر ورزش و جوانان مجوز احداث ۱۴ زمین مینی فوتبال در محلات و روستاهای شهرستان اردبیل صادر شد

وی اظهارکرد: بر اساس این توافق ۲۵ درصد از عملیات اجرایی احداث زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال توسط مسئولان منطقه و اعتبار مابقی ۷۵ درصدی نیز از سوی وزارت ورزش و جوانان تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه فوتبال یکی از رشته‌های پر طرفدار است، باید زیرساخت‌های لازم برای فعالیت نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به این رشته ورزشی فراهم گردد.

ایده‌های نوین جوانان اردبیلی حمایت می‌شود

دبیر مرکز نوآوری و شتابدهی استان اردبیل گفت: ایده‌ها و طرح‌های نوین حوزه جوانان بین ۱۸ تا ۳۵ سال مورد حمایت قرار می‌گیرد تا به سمت اشتغال و فناوری‌های نوین روز هدایت شوند.

سلیم پناهی در جلسه شورای پذیرش و سرمایه‌گذاری مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: ۲۰۰ مترمربع فضای فیزیکی این مرکز با امکانات و تجهیزاتی در راستای حمایت از ایده‌، خلاقیت‌ و نوآوری جوانان در بحث کسب و کار و اشتغال جوانان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: صاحبان ایده‌های کاربردی می‌توانند با مراجعه به آدرسhttps://survey.porsline.ir/s/VKsk۳۷s/ ایده‌های خود را ثبت و یا با دریافت فرم اولیه از آدرس http://impard.acecr.ac.ir/fa/download/category/۸۳/ نسبت به ارائه حضوری ایده‌های خود اقدام کنند.

وی افزود: دسترسی به فضای کاری پویا شامل محل استقرار گروه، زیرساخت‌های آزمایشگاهی و شبکه ارتباطی با پژوهشگران و صنعتگران از جمله امکانات ارائه شده در این مراکز است.

۲۵۰ پایگاه تابستانی برای دانش‌آموزان اردبیلی دایر می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از فعال شدن ۲۵۰ پایگاه تابستانی برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در این استان خبر داد.

احمد ناصری در جلسه هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار کرد: برنامه‌های فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان استان از هفته اول تیرماه شروع و تا پایان مردادماه مطابق با دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر جذب حداکثری دانش‌آموزان در برنامه‌ها و فعالیت‌های اوقات فراغت تابستان گفت: یکی از ابزارهای مهم در جذب دانش‌آموزان ارتقای کیفیت و تاکید بر مهارت‌آموزی و کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت است.

ناصری افزود: فعالیت‌های تابستانی در سال جاری در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مانند سال گذشته به صورت مجازی و در بستر شبکه آموزشی شاد به منظور گسترش بهره‌برداری از ظرفیت آموزش‌های غیرحضوری و مجازی، مهارت‌آموزی، کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت، در قالب اقدامات ملی، استانی و منطقه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

صدور دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت از اول تیرماه در اردبیل متوقف می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: با توسعه گام‌به‌گام نسخه‌نویسی الکترونیکی از اول تیر ماه امسال دیگر هیچ دفترچه کاغذی برای بیمه‌شدگان زیر پوشش این مجموعه در این استان صادر نمی‌شود.

سید وحید سیدخلیل‌اللهی افزود: حذف تدریجی دفترچه کاغذی بیمه سلامت با هدف استقرار دولت الکترونیک و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی از اول اردیبهشت ماه امسال در استان اردبیل آغاز شده است.

وی اظهار کرد: بر این اساس حذف دفترچه بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت کلید خورد ، از ابتدای خرداد هم نوبت به صندوق روستائیان رسید و از ابتدای تیر ماه هم سایر صندوق ها از جمله اقشار و کارمندی مشمول این طرح می‌شوند که به معنای صفر شدن چاپ دفترچه کاغذی بیمه سلامت در استان اردبیل است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با بیان اینکه اردبیل از استان‌های موفق کشور در اجرای طرح الکترونیکی شدن و حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت است، اضافه کرد: از نیمه دوم سال جاری باید تمامی بیمارستان‌ها، داروخانه ها، مراکز آزمایشگاهی، سونوگرافی و مراکز درمانی خصوصی و دولتی فقط نسخ الکترونیکی صادر کنند چرا که بیمه سلامت نسخ کاغذی صادر شده را پذیرش نمی‌کند و هزینه‌ای بابت آن پرداخت نخواهد کرد.

سند مالکیت ۸۰۰ هزار هکتار اراضی ملی استان اردبیل صادر شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از اخذ سند برای بیش از ۸۰۰ هزار هکتار عرصه‌های ملی این استان خبر داد.

محمود قلیزاده به خبرنگاران گفت: مساحت اراضی ملی استان ۹۷۳ هزار هکتار بوده که برای بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از این اراضی تثبت مالکیت انجام شده و سند مالکیت به نام دولت اخذ شده است.

وی اظهار کرد: با اتمام ثبت مالکیت در سال جاری شاهد سنددار شدن تمامی اراضی ملی استان خواهیم بود و جشن انفال را در استان برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اضافه کرد: اخذ سند مالکیت اراضی ملی در راستای ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و تحقق سیاست‌های اجرایی سازمان جنگل‌ها صورت گرفته است.

اردبیل قطب تولید و صادرات اسباب‌بازی شد

استاندار اردبیل گفت: این استان با تبدیل تحریم‌ها به فرصت، قطب تولید و صادرات اسباب‌بازی در کشور شده است.

اکبر بهنامجو در بازدید از روند تولید اسباب‌بازی در شرکت میلاد آسیا، اقدامات سرمایه‌گذار این واحد در تولید توپ‌های ورزشی و اسباب‌بازی را قابل تقدیر دانست و این واحد تولیدی را نمونه بارز تبدیل تهدیدهای تحریم به فرصت عنوان کرد.

وی افزود: این واحد با تولید ۱۳۰ نوع اسباب‌بازی فاز اول فعالیت خود را با اشتغال ۶۵ نفر آغاز کرده و برای اولین بار اسباب‌بازی ماشین‌های کنترل‌دار را در کشور تولید می‌کند.

استاندار اردبیل اظهارکرد: با توجه به تحریم‌ها علیه کشور واردات اسباب‌بازی به کشور ممنوع شده بود و این واحد با تولید اسباب‌بازی به عنوان اولین واحد در سطح کشور، تولیدات خود را به ۲ کشور دیگر نیز انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار