فرماندار ملایر:
فرماندار ویژه ملایر گفت: برای تحقق جهش تولید و حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، استانداردسازی باید فصل‌الخطاب تمامی واحد‌های تولیدی و صنعتی و واحد‌های فرآوری همچون کشمش برای افزایش کیفیت محصول باشد.
کد خبر: ۹۷۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷ 25 June 2021
فرماندار ویژه ملایر گفت: برای تحقق جهش تولید و حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، استانداردسازی باید فصل‌الخطاب تمامی واحد‌های تولیدی و صنعتی و واحد‌های فرآوری همچون کشمش برای افزایش کیفیت محصول باشد.

به گزارش تابناک همدان، قدرت الله ولدی در دیدار با مدیرکل استاندارد استان همدان اظهار داشت: به طور جد مدافع استانداردسازی کالا هستیم و واحد‌ها برای تولید کالا و محصول مرغوب باید معیار‌های استاندارد را به طور دقیق رعایت کنند.

وی بر اهمیت و نقش تعیین‌کننده استاندارد در رقابت‌پذیری محصولات تولیدی و توسعه بازار‌های صادراتی اشاره کرد و افزود: خط‌کش استاندارد باید برای واحد‌های تولیدی و صنعتی به عنوان ملاک و معیار قانون باشد.

فرماندار ویژه ملایر برنامه و آموزش محوری را لازمه استانداردسازی محصولات و کالا‌های تولیدی دانست و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که کالای باکیفیت و دارای نشان استاندارد به‌ویژه محصول کشمش در حوزه شهرستان ملایر به خارج از کشور صادر شود.

ولدی اجرای قانون به عنوان اهرم قدرت برای بالا بردن کیفیت محصولات را وظیفه مهم و خطیر استاندارد دانست و گفت: در این زمینه استاندارد می‌تواند با تعامل و همکاری بیشتر با دستگاه‌های مختلف از جمله جهاد کشاورزی نسبت به رفع مشکلات موجود در حوزه استانداردسازی کشمش اقدام کند.

مدیرکل استاندارد استان همدان نیز یکی از مهمترین اولویت‌های این سازمان در شهرستان ملایر را استانداردسازی و شناسنامه‌دار کردن مبل، منبت و کشمش عنوان کرد.

«محمد مددی» یادآور شد: در این راستا باید با هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف و ورود نخبگان و دانشگاهیان زمینه برای ارتقای کیفی محصولات با رویکردی مناسب در جهت ایجاد اشتغال، پویایی اقتصاد و ارزش افزوده بالا در حوزه مبل و منبت و کشمش را ایجاد کنیم.

رییس اداره استاندارد ملایر نیز گفت: اداره استاندارد ملایر سه شهرستان نهاوند، ملایر و تویسرکان را زیرپوشش دارد که در این حوزه ۱۴۱ واحد تولیدی فعالیت دارند.

«داریوش خالقی» افزود: از این تعداد ۸۰ واحد در شهرستان ملایر فعال است که ۱۵۰ محصول در این واحد‌ها تولید می‌شود و تاکنون در ۹۸ مورد پروانه استاندارد گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در نهاوند نیز ۴۰ واحد فعال داریم که ۱۴۶ محصول تولیدی دارند و ۱۲۵ مورد پروانه استاندارد گرفته‌اند و در تویسرکان نیز ۲۱ واحد فعال با ۵۴ محصول تولیدی داریم که ۳۶ پروانه استاندارد دریافت کرده‌اند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار