کد خبر: ۹۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 20 September 2015
رشت - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اختصاص بیش از 23هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان امسال به کشت راتون خبر داد.
[اختصاص بیش از 23هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به کشت راتون]

حبیب جهانساز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت برنج از 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به پایان رسیده است، بیان کرد: بارندگی اخیر شرایط آب و هوایی را برای پرورش راتون در استان افزایش داده و بهره برداران برای تولید بیشتر برنج سفید حاصل از پرورش راتون فرصت را از دست ندهند.
'راتون' از رویش دوباره برنج از ریشه نشاءهای برداشت شده ارقام محلی می روید و در این برنج به مرحله کاشت و آبیاری نیازی نیست و با حفظ مزرعه از ورود دام و حیوانات، خوشه های برنج بصورت خودرو رشد کرده و محصول دهی می کنند.
وی با بیان اینکه کشت دوم موجب ارتقای درآمد کشاورزان می شود، اضافه کرد: برنامه داریم تا در 62 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان، کشت دوم انجام شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سال گذشته در 12 هزار هکتار از شالیزارهای استان راتون پرورش یافت، ادامه داد: انتظار می رود با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب امسال در 23 هزار هکتار از شالیزارهای استان راتون پرورش یابد.
جهانساز از کشاورزان خواست تا در صورت داشتن شرایط لازم برای پرروش راتون از فرصت استفاده کنند و برای محصور کردن مزارع شان به منظور ممانعت از ورود احشام اقدام کنند.
وی تاکید کرد: برای توزیع کود مزارع به کشاورزان جهت پرورش راتون مشکلی وجود ندارد.
استان گیلان دارای 238هزارهکتار اراضی شالیزاری است که سالانه بیش از 700هزارتن برنج سفید از این مزارع استحصال می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار