روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد: بر اساس اعلام کمیته واکسیناسیون علیه کرونا در این دانشگاه، واکسیناسیون عمومی «کوو ایران برکت» علیه کرونا از سه شنبه ۲۲ تیرماه جاری در استان فارس آغاز می شود.
کد خبر: ۹۷۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 13 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: بر این اساس، تزریق واکسن همچنان برای افراد بالای ۶۵ سال که پیامک نوبت دهی دریافت کرده اند، در این مراکز انجام می شود: سالن سرداران به نشانی بلوار سرداران، بعد از چهارراه دلگشا؛ سالن ملاصدرا به نشانی شهرک گلستان، نمایشگاه بین المللی؛ سالن بهزیستی به نشانی بلوار رازی، جنب دانشکده بهداشت، سالن نصیری به نشانی بلوار رحمت، سر سپاه، سالن ورزشی پهلوانان نصیری؛ سالن هلال احمر واقع در بلوار سیبویه بعد از بیمارستان قلب الزهرا(س)؛ سالن غدیر به نشانی خیابان ابیوردی ۱، دانشکده توانبخشی، سالن ثامن الحجج (ع) به نشانی خیابان احمدی شمالی.
فعالیت مراکز تزریق واکسن برای افرادی که پیامک نوبت دهی دریافت کرده اند از ساعت ۶ صبح آغاز و تا زمانی که به افراد نوبت دهی شده است، واکسن تزریق می شود.
افراد پس از دریافت پیامک نوبت دهی، می توانند در زمان اعلام شده برای تزریق واکسن به مرکز اعلام شده در پیامک مراجعه کنند.
در این گزارش تاکید شده است: حضور افراد در مراکز واکسیناسیون تنها بر اساس پیامک نوبت ‌دهی بوده و از افراد دیگر درخواست می شود برای پیشگیری از هرگونه اختلال و ازدحام جمعیت در محل های تزریق واکسن و حفظ سلامت خود و دیگران، تنها پس از دریافت پیامک در روزهای آینده به مراکز واکسیناسیون اعلام شده در پیامک مراجعه کنند.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد: امکان پذیرش افراد خارج از نوبت های پیامک شده وجود ندارد و هر گونه مراجعه خارج از شرایط یاد شده، موجب اختلال در روند اجرای واکسیناسیون خواهد بود.
همچنین افراد بالای ۶۵ سال با مراجعه به پایگاه اینترنتی salamat.gov.ir نسبت به نام نویسی خود، اقدام نمایند.
برای دریافت آخرین اطلاعات مربوط به واکسیناسیون در استان فارس و تغییرات احتمالی برنامه واکسیناسیون به پایگاه اینترنتیcovidvaccine.sums.ac.ir مراجعه کنند.

بیمارستان‌های فارس در وضعیت بحرانی کرونایی قرار گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و عادی پنداری موجب افزایش موارد ابتلا به کرونا شده و با تکمیل شدن ۷۰ درصد ظرفیت بخش های کرونا در سراسر استان فارس، وضعیت بیمارستان ها و مراکز درمانی استان در وضعیت بحرانی قرار دارد.

مهرزاد لطفی روز دوشنبه در سیصد و شصتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از مردم خواست تا ضمن جدی تر گرفتن شیوه نامه های بهداشتی حتی در هوای گرم، از تردد غیرضرور در سطح شهر بپرهیزند.

لطفی تاکید کرد: با توجه به روند انجام واکسیناسیون در فارس، نباید رعایت توصیه ها و پروتکل های بهداشتی در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری فراموش شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون به تفکیک شهرستان ها در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس نیز پرداخت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز ، آمار جانباختگان ناشی از کرونا در فارس را چهار هزار و ۹۰۰ نفر اعلام کرد.

سید روح الله حسینی با اعلام جان باختن یازده هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۹۰۰ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و سه هزار و ۲۶۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۸۸ هزار و ۵۶۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۷ هزار و ۹۹۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۵۷۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۰۸ هزار و ۱۴۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۸۱۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۹۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی همچنین از بهبودی ۲۷۵ هزار و ۹۳۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه با توجه به روند رو به رشد موارد ابتلا به کرونا بسیاری از تخت های بیمارستانی تکمیل شده است که در صورت ادامه این روند به بحران دی برخورد می کنیم، توصیه کرد: تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ و قطع زنجیره انتقال آن، جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و دوری از دورهمی های خانوادگی است.



برچسب ها: واکسن ، کرونا ، کوو برکت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار