آیت‌الله جوادی‌آملی:
آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: آموزش و پرورش مطلوب یعنی آموزش و پرورشی که عصاره آن فرشته تربیت‌کردن است چرا ما این کار را نکنیم؟ این دوران آموزش و پرورش دوران حیاتی است برای اینکه انسان قسمت مهم آموزش خود را در دوران کودکی یاد می‌گیرد در این دوران برای او ملکه می‌شود.
کد خبر: ۹۸۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ 25 July 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله جوادی آملی در دیدار با محسن حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش، افزود: آموزش و پرورش همان طوری که از نام پربرکتش پیداست برگرفته از رهنمودهای انبیای الهی است و انبیای الهی برای دو عنصر تعلیم و تربیت مبعوث شدند.

وی افزود: در قرآن کریم برنامه وجود مبارک پیامبر (ص) همین دو عنصر ﴿یعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ یزَکِّیهِمْ﴾ معرفی و بیان شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) یک مکتب تعلیم و تربیت خانوادگی تشکیل داد برای آنها درس می گفت، ادامه داد: امام دوم شیعیان در این باره فرمود: «إِنَّکُمْ صِغَارُ قَوْمٍ وَ یوشِکُ أَنْ تَکُونُوا کِبَارَ قَوْمٍ آخَرِینَ» بچه های من برادرزاده های من الآن کوچک اند اما در آینده بزرگان مملکت هستید کشور به دست شما خواهد بود.

وی ابراز کرد: موسای کلیم فرمود خدا کسی است که هر چیزی را با سه عنصر آفرید و مشخص کرده که "چه کسی"، "چگونه آفرید" و "برای چه آفرید" موضوع «چه کسی آفرید» و «برای چه آفرید» را دنیای غرب کنار گذاشته است.

این مرجع تقلید ابراز داشت: غرب مبدا فاعلی و مبدا غایی خلقت انسان را کنار گذاشته است بنابراین دانشی که در غرب تحصیل می شود لاشه دانش است و علم نیست.

آیت الله جوادی آملی گفت: قسمت مهم کاری که آموزش و پرورش به عهده دارد این است که دانش آموزان را در هفت سال اول به خوبی تربیت کرده راه را باز کند، بنابراین دستتان باز است، مکتبتان باز است، حرف هایتان فراوان است.

وی یادآور شد: ما موظفیم خدا را شاکر باشیم که چنین ملتی داریم و باید تلاش و کوشش کنیم که مشکل اینها را حل کنیم اینها را بازیچه قرار ندهیم، وسیله قرار ندهیم، بهانه قرار ندهیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار