درخواست استاندار قم از دانشگاه علوم پزشکی؛
استاندار قم از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تا بر اساس ضرورت گسترش و توسعه واکسیناسیون عمومی، هدفگذاری تزریق روزانه ۲۰ هزار دُز واکسن را در اولویت دستور کار خود قرار دهد.
کد خبر: ۹۸۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ 08 August 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست دکتر رئیسی بیان داشت: در این نشست، گزارشی از مصوبات و جلسات قبلی ستاد ملی مبارزه با کرونا و آخرین وضعیت کشور در زمینه مبارزه با این بیماری کووید۱۹ ارائه شد.

وی با بیان این که در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز کرونایی، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۸ شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند خاطر نشان کرد: استان قم نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

استاندار قم با تصریح بر وضعیت افزایشی بستری ها و فوتی های کرونایی اظهار کرد: طبق گزارش ها و در برخی از استان ها، تخت های بیمارستانی پُر شده است و از این رو تشدید نظارت ها برای رعایت بیشتر پروتکل ها باید در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: نگاه مدیریت استان، توسعه امر واکسیناسیون است و از این رو، گسترش مراکز واکسیناسیون در روزهای اخیر در دستور کار قرار داشته است و این گسترش همچنان ادامه دارد.

سرمست اضافه کرد: البته در استان قم، کاهش ۱۰ ساله سنّ تزریق واکسن هم مورد توجه بوده است تا این امر سبب استقبال بیشتر مردم از واکسیناسیون شود.

وی در عین حال تأکید کرد: از دانشگاه علوم پزشکی استان انتظار می رود تا با برنامه ریزی های لازم، سطح واکسیناسیون را به ۲۰ هزار دُز در روز برساند.

استاندار قم همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام ماه های محرم و صفر اذعان کرد: در این زمینه نیاز است تا هیئت های محترم مذهبی همراهی بیشتری با سازمان تبلیغات اسلامی و ناظران بهداشتی در استان داشته باشند تا إن شاء الله بتوانیم شاهد عزاداری های شایسته با رعایت حداکثری پروتکل ها باشیم.

وی سپس گفت: در نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا ضمن مرور وضعیت کرونایی استان های مختلف، درخواستی نیز از سوی رئیس جمهور به استانداران کل کشور داده شد تا در سه روز آینده، پیشنهادات استان های مختلف درباره آخرین وضعیت این بیماری و راه های فعال کردن ستادهای کرونا ارائه شده تا این موارد پس از جمع بندی در وزارت کشور به رئیس جمهور محترم گزارش شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار