معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ورود مرغ کشتار روز به خوزستان از سه استان مجاور و معین روز شنبه با هدف تامین پایدارمرغ و تنظیم بازار این کالای پرمصرف و ضروری آغاز شد.
کد خبر: ۹۸۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷ 14 August 2021

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ورود مرغ کشتار روز به خوزستان از سه استان مجاور و معین روز شنبه با هدف تامین پایدارمرغ و تنظیم بازار این کالای پرمصرف و ضروری آغاز شد.

عبدالامیر نیرومند افزود:به دلیل کاهش تولید مرغ ناشی از کاهش جوجه‌ریزی در ماه گذشته در استان، ورود مرغ گرم از استان‌های ایلام ، چهارمحال و بختیاری و بوشهر که به عنوان معین استان تعیین شده‌اند با مجوز دامپزشکی خوزستان آغاز شد.
وی گفت: با پیگیری و هماهنگی انجام شده توزیع مرغ کشتار روز وارداتی از این سه استان، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خوزستان بدون اشاره به میزان ورود این محموله‌ها و قیمت آن بیان کرد: قیمت گذاری از وظایف سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان است و جهادکشاورزی در نرخ گذاری مرع کشتار روز دخالت نخواهد کرد.
نیرومند با اشاره به روند رو به افزایش مصرف مرغ در خوزستان به دلیل قیمت بالای گوشت قرمز و آبزیان ادامه داد: خوزستان قادر به تامین همه نیاز مرغ استان نیست و ناچار است بخشی مهمی از نیاز خود را به این کالای اساسی و ضروری از دیگر مناطق کشور تامین کند.
گفته می‌شود قرار است مرغ منجمد از کشور ترکیه نیز به زودی در خوزستان توزیع شود ولی جزییات آن اعلام نشده است.
توان تولید مرغ درخوزستان حدود ۸۰ هزار تن است ولی نیاز ثابت جمعیت ۴.۷ میلیون نفری استان به مرغ تازه حدود ۱۱۰ هزار تن است.
قیمت مصوب هرکیلوگرم مرغ کشتار روز ۲۴۹هزار ریال است ولی در بازار شهرهای خوزستان این کالا بین ۳۴۰تا ۳۸۰ هزار ریال و در شهرهای جنوبی استان تا ۴۰۰ هزار ریال نیز عرضه می‌شود.
در ماه‌های اخیر تولید وعرضه مرغ تازه در خوزستان ناشی از عوامل مختلفی همچون اختلال در توزیع نهاده‌ها، افزایش قیمت جوجه یک روزه، دخالت دلالان، سودجویی و نبود نظارت دقیق و مستمر دستخوش تغییرات زیادی شده و مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار