مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه، بر ممنوعیت شنا در دریاچه سدهای استان در پی غرق شدن سه نفر در سد آزادی در شهرستان دالاهو تاکید مجدد کرد.  
کد خبر: ۹۸۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 19 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا محمودرضا شهلایی افزود: متاسفانه عصر سه شنبه سه نفر از اعضای یک خانواده در سد آزادی دالاهو به دلیل آشنا نبودن با فن شنا غرق شدند.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده داغدار و تسلیت به بازماندگان یادآور شد، بارها در رسانه ها و مصاحبه ها از مردم درخواست کردیم از هرگونه شنا در تاسیسات آبی بخصوص سدها خودداری کنند. ضمن آنکه در حاشیه سدها نیز تابلوهای هشدار و ممنوعیت شنا نصب شده است، لیکن شاهد بروز حوادث تلخ و تاسف باری هستیم.

شهلایی اظهار داشت: متاسفانه این سه فرد پس از عبور از موانع ایجاد شده توسط شرکت آب منطقه ای برای جلوگیری از ورود به دریاچه و نزدیک به تابلو ممنوعیت شنا وارد آب و غرق شده اند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه گفت: از زمان وقوع این حادثه اکیپ های امدادی به همراه غواص عملیات جستجو را شروع کردند و این تفحص تا پاسی از شب ادامه داشت تا اینکه اوایل بامداد ۲۷ مرداد ماه پیکر بی جان هر سه نفر پیدا شد.

به گزارش ایرنا،  غرق شدگان سه برادر بودند که برای سیاحت به اطراف سد آزادی دالاهو رفته بودند که به دلیل ناآشنایی به فنون شنا هر سه نفر آنان جان باختند.

با توجه به غرق شدن نفر اول، دو نفر دیگر نیز به کمک می روند که به دلیل نداشتن مهارت غرق شدند.

این خانواده از اهالی بخش زمکان شهرستان ثلاث باباجانی هستند و به دلیل نزدیکی سد آزادی به این شهرستان، مردم به اطراف این سد سفر می کنند.

سد آزادی از جنس سنگ‌ریزه‌ای با هسته‌رسی است و در بخش گهواره شهرستان دالاهو قرار دارد 

سد آزادی در فاصله ۹۰ کیلومتری کرمانشاه و ۷۰ کیلومتری مرکز شهرستان ثلاث باباجانی، بر روی رودخانه زمکان ساخته شده است و برای احداث آن ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.  
حجم مخزن این سد ۷۰ و نیم میلیون متر مکعب است و تأثیر بسزایی در گسترش فعالیت های اقتصادی در حوزه کشاورزی را ایجاد کرده است.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.  

استان کرمانشاه با بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارای ده ها رودخانه فصلی و دایمی و ۱۳ سد در حال بهره برداری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار