رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در طول تاریخ عده‌ای راه افراط در پیش گرفته و عده‌ای نیز از چارچوب‌ها خارج شدند اما دانشجویان باید در راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب و رشد و تعالی کشور قدم برداشته و پیوسته روحیه عدالتخواهی و ظلم‌ستیزی را در خود تقویت کنند.
کد خبر: ۹۹۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ 20 September 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار جمعی از دانشجویان، بر لزوم حمایت و پشتیبانی روحانیت از نسل جوانی که در خط مقدم حفاظت از آرمان‌های انقلاب و تعالی کشور در حال تلاش هستند، تاکید کرد و ادامه داد: دانشجویان در دانشگاه‌ها باید فعالانه عمل نموده و روحیه تلاش، عدالت خواهی و ظلم ستیزی را در خود تقویت کنند.

وی افزود: دانشجو باید آرمان گرا و واقع نگر باشد تا نقاط و افق‌های دور را مد نظر قرار داده و در نتیجه آن بتواند به موفقیت دست یابد و کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

وی با تاکید بر لزوم آرمان گرایی واقع گرایانه، اضافه کرد: پیگیری مطالبات و دغدغه‌هایی که از سمت دانشجویان مطرح می شود در دستور کار بنده قرار خواهد گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعار وحدت حوزه و دانشگاه، خاطر نشان کرد: اگر شعار وحدت حوزه و دانشگاه کامل تر شکل می‌گرفت و عملیاتی تر می‌شد، بدنه حوزه و دانشگاه هر دو در تحقق یک هدف، یعنی رشد و تعالی کشور مؤثرتر بودند.

حسینی بوشهری در پایان سخنان خود به لزوم نهادینه سازی صبر و تحمل در محیط دانشگاه اشاره کرد و افزود: اینگونه نباشد که وقتی مسئولی با دانشجویان دیدار می‌کند، با برخوردهای غیرمناسب او را دلسرد کنند، چرا که با این نوع از برخوردها نه شما به خواسته‌ها و مطالبات خود می‌رسید و نه دیگر مسئولین در جمع شما حاضر می‌شوند؛ بلکه باید مطالبات خود را با اخلاق حسنه مطرح کنید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار