مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه:
به گفته مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، ارزش معاملات تالار بورس کرمانشاه در شش ماهه امسال حدود یک سوم شده است.
کد خبر: ۹۹۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ 03 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر محمد بهمن ارزش معاملات صورت گرفته در تالار بورس کرمانشاه در نیمه اول امسال را حدود ۶۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به کاهش یک سومی ارزش معاملات بورس کرمانشاه، اظهار کرد: این موضوع سراسری بوده و صرفا مختص به کرمانشاه نیست و دلیل آن نیز این بود که درسال گذشته به دلیل شرایط ویژه و رونق بسیار زیاد بورس حجم معاملات در کل بازار سرمایه کشور بسیار بالا بود.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه سهم فروش از معاملات شش ماهه امسال بورس کرمانشاه را ۵۵ درصد و سهم خرید را ۴۵ درصد اعلام کرد و یادآور شد: در مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد معاملات خرید و ۳۹ درصد فروش بود که این موضوع نیز ناشی از رونق بازار بوده است.

بهمن اشاره‌ای هم به صدور کد‌های معاملاتی جدید ایجاد شده داشت و عنوان کرد: نیمه اول امسال فقط ۲۷ هزار کد معاملاتی صادر شده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۴۵۰ هزار مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از یک میلیون کد بورسی در استان کرمانشاه صادر شده و حدود ۶۰ درصد جمعیت استان کد بورسی دارند.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه دلیل کاهش تعداد کد‌های معاملاتی جدید ایجاد شده را نیز از یک سو کاهش رونق در بازار دانست و تاکید کرد: سال گذشته اکثر افرادی که کد بورسی گرفتند برای سهام عدالت بود.

بهمن با بیان اینکه بازار سرمایه نیمه اول امسال شرایط آرام و بدون شیب افزایشی یا کاهشی قیمت شدید را پشت سر گذاشت، تاکید کرد: چشم‌انداز بورس در کشور ما عمدتا به شرایط سیاسی کشور بستگی دارد و کمتر از انتظارات مردم یا برنامه‌ریزی خاصی پیروی می‌کند و رویه بازار در نیمه دوم سال نیز به شرایط سیاسی بستگی دارد.

وی معتقد است، هر خبر سیاسی مثبت بازار را به سمت مثبت شدن میبرد و اخبار منفی هم باعث رکود بازار خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار