معاون شهردار:

مدیریت شهر تهران بدون هوشمندسازی ممکن نیست

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران گفت: پایتخت اگر هوشمند نشود قابل اداره کردن نیست اما شهرداری در زمینه هوشمندسازی می‌تواند نه فقط در ایران بلکه در جهان اسلام الگو باشد.
کد خبر: ۱۰۰۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ 27 October 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، لطف‌الله فروزنده امروز در آیین رونمایی از آمارنامه شهر و شهرداری تهران در مرکز رصدخانه شهری، جمع‌آوری و به روزسانی اطلاعات و آمار مربوط به پایتخت را یکی از ملزومات مدیریت شهری عنوان کرد و اظهارداشت: مسیر هوشمندسازی در تهران باید تسریع شود و در این مسیر مدیران شهری نیاز دارند تا برای اداره بهتر شهر اطلاعات و آمار به روز در اختیار داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی گفت: مکمل برنامه‌ریزی آمار دقیق است و اگر آمار دقیق وجود داشته باشد، می‌توان برنامه‌ریزی کرد؛ ۹۵ درصد از قدرت تصمیم‌گیری یک مدیر آمار است و پنج درصد به ضریب هوشی و مسایل دیگر برمی‌گردد.

فروزنده با اشاره به تدوین آمارنامه شهر و شهرداری تهران افزود: خوشبختانه در رصدخانه شهر تهران کار خوبی در سطح بالایی انجام شده و تیم جدید مدیریت شهری هم قائل به هوشمندسازی در آمار، برنامه و توسعه IT است.

وی بیان کرد: تفاوت شهرداری با دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌ها این است که ذینفع خودمان هستیم، در واقع تا فرهنگ تغییر و هوشمندسازی را میان پرسنل نهادینه نکنیم، شعار می‌دهیم که می‌توانیم به مردم خدمت کنیم. البته نباید به این میزان قانع بود و باید افق‌های بلند را ترسیم کرد همانطور که تحریم‌ها نشان داد جوانان نخبه چه اقدامات بزرگی می‌توانند انجام دهند.

معاون شهردار تهران اظهارداشت: رصد خانه شهر تهران، داده‌های شهر را جمع آوری، پالایش، تفسیر، توصیف و تحلیل می‌کند و پیش‌بینی از آینده ارائه می‌دهد.

محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز در این آیین گفت: یکی از مباحث اصلی مطرح در حوزه فناوری داده‌محوری است که سبب می‌شود شهرداری، شهروندان، بخش خصوصی و دولتی از آن نفع ببرند.

براساس این گزارش، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهیه و انتشار سالنامه آماری شهر و شهرداری تهران را که تصویر آماری از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تهران است را بر عهده دارد.

آمارنامه‌های شهرداری بر حسب تفکیک وظائف معاونت‌های مختلف این نهاد و حوزه‌های کاری آنان بخش‌بندی شده است. این طبقه‌بندی در سطح شهر بر اساس طبقه‌بندی ISIC انجام شده که از مجموع آن ۱۹ سرفصل انتخاب و در آمارنامه شهر منتشر شده و بخش‌هایی مثل شیلات، کشاورزی و دامپروری که در شهر تهران معنادار نیست در آمارنامه قید نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار