توانایی فتنه برای سرنگونی 5 نظام کافی بود

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه فتنه 88 توانایی سرنگونی پنج نظام را داشت، گفت: دو عامل مهم «رهبری» و «مردم» سبب نجات از فتنه شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲ 15 October 2015
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه فتنه 88 توانایی سرنگونی پنج نظام را داشت، گفت: دو عامل مهم «رهبری» و «مردم» سبب نجات از فتنه شد.

به گزارش فارس؛ سهراب صلاحی در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی اساتید بسیجی با عنوان پیوست‌نگار فرهنگی در همدان اظهار کرد: این دوره در پاسخ به مطالبات رهبری مبنی بر اجرای هر پروژه با یک پیوست‌نگار فرهنگی برگزار شده چراکه مشکل ما فقدان پیوست‎نگار است.

وی با اشاره به فعالیت شبکه پیوست‎نگاران فرهنگی توسط بسیج اساتید کشور گفت: 4 هزار و 760 نفر در شبکه فرماندهان مبارزه با جنگ نرم فعال هستند که این امر از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: در دوره‌های برگزاری پیوست نگار فرهنگی 500 استاد مرتبط با صنعت، عمران و محیط زیست به صورت منتخب برگزیده می‌شوند که اقدامی نو است.

*باید ایران را به قدرت بین‌الملل تبدیل کنیم

وی با تأکید بر اینکه اختلاف بین تمدن‌ها در فرهنگ است، افزود: ما در پی ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان هستیم تا بستر‌ساز حرکات بزرگ فرهنگی شود.

صلاحی با اشاره به نیاز به یک قدرت محوری برای دستیابی به تمدن خاطر‌نشان کرد: باید ایران را به یک قدرت بین‌المللی تبدیل کنیم تا دشمنان از خصومت علیه کشور مأیوس شوند و نسبت به ما طمع نکنند.

وی به نگاه سلطه‌آمیز استکبار اشاره کرد و گفت: از زمان اولین چنگ‌اندازی توسط پرتغال به اسلام تا به امروز توسط آمریکا مشخص شده سلطه‌گران یک «دولت مستعمره بله قربان گو» می‌خواهند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: سال 61 هدف برداشتن اسم رژیم بعث از لیست طرفداران تروریست توسط سلطه‌گران، تجهیز مالی و نظامی این رژیم برای جنگ با ایران بود.

وی یادآور شد: دشمنان از جنگ ایران و عراق قصد تصرف کشور و سپس عراق را داشتند که رزمندگان جان برکف این اجازه را به آن‌ها ندادند.

*آمریکا قصد سلطه بر ایران را دارد

صلاحی هدف اصلی آمریکا از اشغال عراق را دستیابی به تک ابرقدرت جهانی دانست و گفت: آمریکا برای رسیدن به این هدف و جلوگیری از عرض اندام سایر قدرت‌ها نیاز به تسلط بر استراتژیک‌ترین منطقه جهان یعنی خلیج فارس دارد.

وی هدف دیگر اشغال عراق را تسلط بر ایران برشمرد و افزود: آمریکا قصد داشت با تسلط بر کشور مهمترین چالش‌گر نظام سرمایه‌داری یعنی انقلاب اسلامی را مهار کند تا بر منطقه مسلط شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به نامه رئیس جمهور دولت هشتم به بوش که انگلیس آن را فاش کرد، بیان کرد: پنج تعهد بزرگ موافقت با خلع سلاح حزب‌الله، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، کمک به آمریکا برای روی کار آمدن یک دولت هماهنگ با آمریکا در عراق، شفاف‎سازی بحث هسته‌ای ایران و رعایت موازین حقوق بشر مورد درخواست آمریکا بود.

وی اظهار کرد: هدف از نامه ارسالی به بوش درخواست برداشته شدن از محور شرارت و مذاکره بود که بوش در پاسخ گفت «ما در عراق آماده تنبیه ایران هستیم و نه مذاکره با ایران!».

صلاحی با تأکید بر اینکه کشورهایی که به فکر همراهی و همکاری با قدرت‌های بزرگ بودند به جایی نرسیدند، گفت: مصر از مهمترین کشورهایی است که در زمینه‌های مختلف هم‌سنگ ماست اما سلطه‌گران انقلابشان را در طول یک سال سرنگون کردند.

*وجود رهبری از الزامات مهم در رسیدن به قدرت بین‌الملل

وی با بیان اینکه برای رسیدن به قدرت بین‌المللی نیاز به مولفه‌های متعددی است، افزود: پیشینه تاریخی، مبانی نظری، اسلام ناب تفسیر شده رهبر کبیر انقلاب، قدرت دفاعی و بازدارندگی، ماهیت مردمی نظام و رهبری خوب از جمله این مولفه‎هاست.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشورداعش را دومین شکست بزرگ آمریکا بعد از حمله به عراق دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی با قدرت در برابر این تروریست ایستاده است.

وی از گروه‌های سیاسی خواست در بررسی برجام چنگ به صورت هم نیاندازند و بیان کرد: با مشاهده سرعت تحولات منطقه به نفع اسلام و برنامه‌های جمهوری اسلامی بدانید که آمریکا دست‌بسته می‌ماند و کاخ آل سعود نیز بر آب است و نمی‌تواند به ایران نفوذ کند..

وی کار برای خدا را دارای شاخه‌های بسیار دانست و تصریح کرد: آمریکا عملیات‌های بسیاری برای سرنگونی حزب‌الله داشت اما نه تنها موفق نشد بلکه پیروزی‎های مکرر حزب‎الله را شاهد هستیم.

*دشمنان آرزوی بازرسی از مراکز نظامی را به گور می‌برند

صلاحی به تلاش دشمنان برای بازرسی از مراکز نظامی در ایران اشاره کرد و گفت: آن‌ها برای دسترسی به یک پادگان ایران تلاش می‌کنند اما بدانند این آرزو را به گور خواهند برد.

وی با بیان اینکه قدرت‌های جهانی امروز توان جسارت به جمهوری اسلامی را ندارند، تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی نبود سوریه توانایی مقاومت نداشت.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل خارج از وظیفه خود؛ در حمله به سوریه به ایران پیام داد که اگر در رابطه با سوریه سکوت کنید پرونده هسته‌ای ایران بسته خواهد شد.

*فتنه 88 توانایی سرنگونی 5 نظام را داشت

وی به فتنه 88 اشاره کرد و گفت: این فتنه توانایی سرنگونی پنج نظام را داشت اما دو عامل مهم «رهبری» و «مردم» سبب نجات از فتنه شد.

وی با اشاره به نقش مهم رهبری تأکید کرد: رهبری نعمت، عظمت و امانت بزرگ الهی است و اگر در جریان اشغال عراق تدابیر مقام معظم رهبری نبود 10 برابر آنچه بر سر عراق آمد به سر ایران می‌آمد.

صلاحی یاد‌آور شد: از عراق ویرانه‌ای ساختند و تاریخ عراق را منهدم کردند، 3 میلیون کشته، 800 هزار زن بیوه و 500 هزار نوزاد ناقص‌الخلقه از این اشغالگری در عراق به جا ماند.

وی خاطر‌نشان کرد: اگر مقام معظم رهبری در ایران نبود آمریکا بعد از محکم کردن جای پایش در عراق به دنبال اشغال عربستان و سوریه؛ اشغال ایران را در نظر داشت.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: هدف بعدی آمریکا روسیه بود تا اسرائیل را به قدرت بزرگ خاورمیانه تبدیل کند که امتداد قدرت آمریکا در منطقه باشد.

وی مولفه مهم تبدیل به قدرت بین‌المللی را موقعیت ژئواستراتژیک و ژئو‌اکونومیک در منطقه برشمرد و افزود: ما دارای خط ترانزیتی خوبی هستیم که باید آن را احیا کنیم.

صلاحی با بیان اینکه دشمن بعد از شکست فتنه تصمیم بر تحریم‌های فلج کننده علیه ایران گرفت؛ افزود: ما در حال حاضر دارای بازار ده‎‏ها میلیونی در عراق، یمن، سوریه، افغانستان و پاکستان هستیم که باید از این فرصت بهره ببریم.

*از ظرفیت‌ها برای رسیدن به قدرت استفاده کنیم

وی با بیان اینکه برای رسیدن به قدرت الزاماتی نیاز است تأکید کرد: باید از ظرفیت‌های عظیم اقتصادی داخل کشور و اطراف ایران استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور سرمایه انسانی را به عنوان بالاترین سرمایه دانست و ادامه داد: باعث شرمندگی است بگوییم حدود 7 میلیون بیکار داریم.

وی با بیان اینکه چرا باید جنس بنجول‌ چین و ترکیه را مصرف کنیم؟ افزود: رهبر معظم انقلاب نسخه اقتصاد مقاومتی را برای اقتصاد کشور پیچیدند و دانشگاهیان و اساتید باید آن را به دنیا ارائه کنند.

صلاحی مبارزه با فساد را دیگر الزام رسیدن به قدرت بین‌المللی برشمرد و گفت: باید در عرصه‌های گوناگون با فساد مبارزه کرد تا همه‌گیر نشود.

وی ادامه داد: توجه به کانون‌های استراتژیک جمهوری اسلامی در منطقه و آمریکای لاتین الزام دیگر است زیرا هر کس می‌خواهد حرفی برای گفتن داشته باشد باید در مناطق استراتژیک حضور یابد.

*سیاست‌های کلان با تغییر دولت‌ها تغییر نکند

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به الزام جلوگیری از بالا و پایین شدن سیاست‌های کلان اشاره کرد و افزود: سیاست‌های کلان نباید با تغییر دولت‌ها دچار خدشه شوند.

وی با اشاره به سابقه بد آمریکا از سال 1332 در مسئله جنبش ملی شدن صنعت نفت تاکنون بیان کرد: حتی در صورت نادیده گرفتن این سابقه باید بدانیم اهداف آمریکا با ما یکی نیست زیرا آن‌ها بزرگترین مانع برای تسلط بر جهان را جمهوری اسلامی می‌دانند.

صلاحی با تأکید بر اینکه آمریکا کاری را که با قطر کرد را در آینده نه چندان دور با آل سعود خواهد کرد گفت: آمریکا می‌داند حیات آل‌سعود رو به پایان است.

وی به سخنان محترمانه رئیس جمهور در دو سال اخیر با آمریکا اشاره کرد و افزود: حتی ایشان از کلمه «نجیب» برای اوباما استفاده کرد و فردای همان روز شرمن با توهین DNA ایرانیان را خراب دانست.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور دشمنان ایران را مصمم به فتنه انگیزی برشمرد و تصریح کرد: همه باید برای رسیدن به ایرانی قدرتمند تلاش کنیم و از ظرفیت‎های پیش رو بهترین استفاده را ببریم.

وی با تأکید بر اینکه رفتار‌های سنجیده ایران تحولات منطقه را به نفع امت اسلامی رقم می‌زند، افزود: ما طمع بر خاک هیچ کشوری نداریم فقط به دنبال ایجاد امنیت در منطقه هستیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار