کانون زینبیه به17خانواده مستمری می دهد

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد زینبیه همدان گفت: در حال حاضر تعداد خانواده‌ های نیازمند مستمری ‌بگیر این کانون، به 17 خانواده افزایش یافته و طبق نیاز هر خانواده، از 100 تا 300 هزار تومان دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴ 09 March 2015

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد زینبیه همدان گفت: در حال حاضر تعداد خانواده‌ های نیازمند مستمری ‌بگیر این کانون، به 17 خانواده افزایش یافته و طبق نیاز هر خانواده، از 100 تا 300 هزار تومان دریافت می‌کنند.

به گزارش فارس؛ وی با بیان اینکه کانون فرهنگی زینبیه،‌ از سال 90 فعالیت خود را با 40 نفر آغاز کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر این کانون، 200 نفر عضو فعال دارد.

وی افزود: 70 نفر از اعضای این کانون،‌ دانش ‌آموزان مقطع ابتدایی هستند که با شرکت در جلسات قرآنی، موفق به حفظ جزء 30 قرآن کریم شده‌اند.

مدیر کانون فرهنگی زینبیه همدان با بیان اینکه حدود 30 نفر دیگر از اعضای این کانون موفق به حفظ جزء 29 و 30 قرآن کریم شده‌اند، خاطرنشان کرد: حفظ کل قرآن برای اعضای کانون از برنامه‌های مهم این کانون فرهنگی است.

زنگنه با اشاره به اینکه این کانون با هدف خدمت ‌رسانی به مردم تأسیس شده، ابراز داشت: با آغاز کار این کانون، دو خانواده نیازمند تحت حمایت مالی این کانون قرار گرفتند و ماهانه مبلغ 300 هزار تومان به آنها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد خانواده‌ های نیازمند مستمری ‌بگیر این کانون، به 17 خانواده افزایش یافته و طبق نیاز هر خانواده، از 100 تا 300 هزار تومان دریافت می‌ کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه همدان با اشاره به اینکه به همت این کانون و با کمک کمیته امداد، 750 خانواده بی ‌بضاعت شناسایی شده، اظهار کرد: 750 خانواده بی ‌بضاعت در محدوده کانون واقع در خیابان کرمانشاه قرار دارند که در ماه مبارک رمضان سبد کالا به مبلغ هر سبد صد هزار تومان دریافت کردند.

وی از همکاری 15 خیر با این کانون خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون به جز ماه رمضان، حدود 600 سبد کالا تهیه و در بین نیازمندان شهر توزیع شده است.

زنگنه با بیان اینکه در آغاز سال تحصیلی نیز 3 هزار دست لباس برای دانش ‌آموزان 750 خانواده نیازمند تهیه شده، یادآور شد: از 750 خانواده بی‌ بضاعت، 50 خانواده زیر پوشش کمیته امداد بوده و مابقی، خانواده‌ های نیازمندی هستند که توسط این کانون شناسایی شده و حمایت می شوند.

وی با اشاره به اینکه کانون زینبیه در راستای خدمت ‌رسانی به محرومین اقداماتی انجام داده،‌ افزود: با حمایت کمیته امداد امام و همت اعضای فعال این کانون،‌ همزمان با هفته احسان و نیکوکاری، واحد نیکوکاری در این کانون تأسیس می‌ شود که در طول سال به جامعه هدف خود خدمت ‌رسانی می ‌کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه همدان با اشاره به اینکه این واحد نیکوکاری با حضور مدیرکل کمیته امداد و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی در محل کانون افتتاح می ‌شود، اضافه کرد: پیشنهاد جمع‌ آوری صندوق صدقات محله کرمانشاه و توزیع مبالغ جمع ‌آوری شده به خانواده‌ های نیازمند محله از سوی اعضای این کانون به کمیته امداد داده شده و در حال بررسی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برگزاری جلسات مشورتی با صاحب نظران و فعالان فرهنگی در هر ماه، برگزاری جلسات قرآنی در رده‌های سنی مختلف، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه مدارس، خریداری تجهیزات و امکانات از جمله دستگاه چاپ بنر، برش شبرنگ و...، راه‌اندازی چاپخانه و کافی نت، از جمله برنامه‌ های انجام شده در این کانون است.

زنگنه در پایان برنامه‌ های آینده این کانون را برشمرد و تصریح کرد: برگزاری کلاس آموزش خانواده، برگزاری جشن ازدواج 110 زوج بی ‌بضاعت در عید غدیر، برگزاری کلاس ‌های عفاف و حجاب، افتتاح نهضت سوادآموزی و ساخت اردوگاه فرهنگی و تربیتی و... از مهمترین برنامه ‌هایی است که در آینده انجام خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار