افتتاح کلینیک مشاوره رز در ایلام

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام گفت : کلینیک مشاوره رز به همت ادارات کل کتابخانه های عمومی و کمیته امداد با حضور مدیران، کارکنان و مشاوران در کتابخانه مرکزی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۷۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰ 09 July 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سمیه حیدری بیان داشت : امروزه خدمات کتابخانه های عمومی گسترده تر از دیروز است، در کتابخانه‌های نسل جدید ۶۰ نوع خدمت قابل ارائه است، امانت دادن کتاب و استفاده از سالن مطالعه یکی از خدمات کتابخانه‌های نسل جدید است.

وی افزود : : با توجه به ظرفیت موجود، ۲۱ کتابخانه برای برپایی و راه‌اندازی کلینیک رز در نظر گرفته شده است. همچنین علاوه بر مددجویان کمیته امداد، شرکت کارکنان کتابخانه و اعضا در کلاس‌ها و کارگاه‌های توانمندساز رایگان و در خصوص خدمت مشاوره فردی به کارکنان نهاد ۴۰ درصد و برای اعضای کتابخانه ۳۰ درصد تخفیف درنظر گرفته شده است.

حیدری ادامه داد : با راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه‌های عمومی شاهد کاهش هزینه مشاوره و استفاده مردمی از ظرفیت کتابخانه ها خواهیم بود، همچنین با اجرای این طرح پاخور کتابخانه ها افزایش پیدا می کند و ظرفیت کتابخانه های عمومی به جامعه بیشتر شناسانده می‌شود.

وی یادآور شد : در حال حاضر ۶۱ هزار نفر در استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که ازین تعداد، ۱۵ هزار نفر اعم از دانش آموزان، دانشجویان و قشر فرهنگی با کتابخانه های عمومی در ارتباط هستند. یکی از دلایلی که کتابخانه های عمومی برای این مراکز در نظر گرفته شده است همین ارتباط جامعه هدف با کتابخانه هاست.

حیدری مطرح کرد : مراکز و کلینیک رز از سال ۹۴ مشغول به فعالیت و همکاری با کمیته امداد بوده اند. در حال حاضر ۱۳ دفتر در سطح استان فعال هستند که امیدواریم رؤسای شهرستان ها با برگزاری جلسات و پیگیری لازم، در راستای برپایی این کلینیک ها در چارچوب تعریف شده پیشقدم باشند./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار